Ειδικό αφιέρωμα έκανε η πολύ γνωστή ιστοσελίδα της Θεσσαλονίκης seleo.gr για το τραινάκι του Πηλίου, τον "θρυλικό Μουτζούρη". Μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό και ποικίλες πληροφορίες διαφημίζει στον αναγνώστη και το τραίνο και την περιοχή μας. Παρακάτω έχετε τη δυνατότητα να δείτε και να διαβάσετε το ειδικό αφιέρωμα.
"Αναμφίβολα ένα από τα κοσμήματα του Πηλίου ο ιστορικός σιδηρόδρομος Βόλου - Μηλεών, το τρενάκι του Πηλίου, όπως είναι πιο γνωστό, κατασκευάστηκε σε δύο στάδια από το 1894 μέχρι το 1903.
Ο θρυλικός πλέον "Μουτζούρης" συνέδεσε το εμποροβιομηχανικό κέντρο του Βόλου με την εύφορη και πλούσια περιοχή του Δυτικού Πηλίου, στις πλαγιές και στους ελαιώνες του βουνού των Κενταύρων.
Μέχρι το 1950 o συρμός με τις βελγικές μηχανές "Μηλαίαι", "Ιάσων", "Πήλιον", "Βόλος", "Τσαγκαράδα" και τα βαγονάκια του, με μικρότερες μηχανές εξυπηρετούσαν και τις ανάγκες της πόλης ως τροχιοδρόμος για την αστική συγκοινωνία του Βόλου. Για 80 χρόνια υπήρξε σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή.
Μετά την κατάργηση του το 1971 έγιναν προσπάθειες για την επαναλειτουργία του σαν (μουσειακού) τουριστικού σιδηροδρόμου σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς. Μετά από σημαντικά έργα ανακατασκευής μέρους της υποδομής, μπήκε και πάλι σε λειτουργία το 1996.
Η αρχική κατασκευή
Στις 16 Δεκεμβρίου 1894 άρχισαν οι εργασίες χάραξης και κατασκευής της γραμμής και στις 12 Οκτωβρίου του επόμενου έτους εγκαινιάστηκε το τμήμα Βόλου - Λεχωνίων, μήκους 13 χλμ., με μια σιδερένια γέφυρα στο χείμαρρο Αναυρο και την πρώτη στην Ελλάδα γέφυρα από οπλισμένο σκυρόδεμα στον χείμαρρο Βρύχωνα, έξω από τα Λεχώνια.
Σήμερα το τρενάκι, χάρη στους αγώνες της τοπικής κοινωνίας και των Φίλων του, ύστερα από 25 χρόνια ακινησίας, σκαρφαλώνει και πάλι στο Πήλιο με 25 χλμ. την ώρα. Ξεκινώντας από τα Λεχώνια, παίρνει την ανηφόρα μέσα στα λιόδεντρα, αγκομαχώντας και σφυρίζοντας όπως παλιά, και περνώντας από τους παραδοσιακούς οικισμούς Ανω Γατζέα όπου πραγματοποιεί και ολιγόλεπτη στάση στο σταθμό, Αγία Τριάδα, Αγιο Αθανάσιο Πινακάτων, Αργυρέϊκα τερματίζει στις Μηλιές.
Στο σταθμό των Μηλεών γίνεται η χειροκίνητη αναστροφή της κατεύθυνσης της μηχανής που μπορείτε να παρακολουθείσετε, πάνω στην ειδική πλατφόρμα που βρίσκεται στο άκρο του σταθμού, με διεύθυνση προς τα Λεχώνια, για την επιστροφή.
Το τρενάκι επαναδρομολογήθηκε στη γραμμή Ανω Λεχώνια - Μηλιές, μήκους 15 χλμ. Η διαδρομή διαρκεί 90 λεπτά, με 15λεπτη στάση στην Ανω Γατζέα και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 20 χλμ. την ώρα. Υπάρχει το παραδοσιακό τροχαίο υλικό, ατμάμαξες του 1903 και του 1912, ξύλινα βαγόνια με εξώστες όσο και δύο νέες δηζελάμαξες που αποκτήθηκαν από τον ΟΣΕ το 2000." |
πηγή: http://www.seleo.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου