Τρίτη 3 Απριλίου 2012

Το ΕΒΕ Ηλείας στο Βόλο στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο marketing και Branding Tόπου

     


Η ποιότητα ζωής αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο για το προφίλ μιας ανταγωνιστικής πόλης που στοχεύει στην ανάδειξη και προβολή της ταυτότητάς της μέσα από την αντίστοιχη
και κατάλληλη προώθηση των προϊόντων της...
Τα παραπάνω όπως και άλλα εξαιρετικά ζητήματα για την επιχειρηματικότητα συνδυασμένη με τον τουρισμό, την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος και τις σύγχρονες λειτουργίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναπτύχθησαν στο Α’ πανελλήνιο συνέδριο Marketing και Branding Τόπου, που έγινε στο Βόλο και στο οποίο συμμετείχαν ο α΄αντιπρόεδρος, ο Γεν. Γραμματέας και το μέλος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Ηλείας Ν. Παναγιωτακόπουλος, Αγγ. Μπράτης και Ηλ. Ξανθούλης αντίστοχα.
Το συνέδριο έγινε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης –Ανταγωνιστικότητας και του ΕΟΤ, έλαβαν μέρος πάνω από 400 σύνεδροι από την Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ αναπτύχθηκαν σοβαρές εισηγήσεις πανεπιστημιακών, ειδικών επιστημόνων και άλλων φορέων που αφορούσαν τις μεθόδους, τις στρατηγικές, τις καινοτομίες και τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει στην παράλληλη ανάπτυξη τόπων και επιχειρήσεων.



Τα τοπικά χαρακτηριστικά


Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε σχετικά με την αξιοποίηση της ταυτότητας και των τοπικών χαρακτηριστικών μιας περιοχής – και μέσω της εξαγωγής των δικών της υπηρεσιών και προϊόντων – σε διεθνή κλίμακα, κάτι που θα προκαλέσει στη συνέχεια το παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ίδια την περιοχή και τις δυνατότητές της.
Μεταξύ άλλων τα μέλη του ΕΒΕ Ηλείας παρακολούθησαν μια σειρά από επιμέρους ενδιαφέροντα θέματα όπως: «Ο ρόλος παραγωγικών φορέων στην προβολή του τόπου», «Ταυτότητα πόλεων, πολιτισμός και σχεδιασμός», «Δημιουργώντας Προστιθέμενη Αξία , αναγκαία συνθήκη για προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων», «Τοπολογία για τη στρατηγική και ανάπτυξη οινοτουρισμού», «Η πολιτισμική κληρονομιά ως μέσο προβολής ταυτότητας ενός τόπου με σκοπό τη βιώσιμη ανάπτυξη, ιδίως σε περίοδο κρίσεως » κλπ.


Η προσπάθεια για Brand name


Να σημειωθεί ότι για το θέμα της τακτικής «brand name» για το οποίο αναδεικνύονται το τελευταίο διάστημα αρκετές πρωτοβουλίες, υπήρξαν ουσιαστικές οδηγίες και τονίστηκε ότι σε εποχές κρίσης δημιουργούνται και μεγάλες ανατροπές που οργανωμένα ως επιχειρήσεις και τοπικές κοινωνίες πρέπει να ακολουθήσουμε για να έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Αναφέρθηκε ωστόσο η μέχρι τώρα έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη για διατομεακές συνεργασίες μεταξύ Τ.Α. – τοπικών επιχειρήσεων και φορέων με μακρυπρόθεσμο ορίζοντα.
Επίσης, οι εισηγητές ανέπτυξαν θέματα που αφορούν την προσέλκυση επενδύσεων, τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, την πολιτιστική διαχείριση, τη διαμόρφωση εικόνας του τόπου.
Ενδεικτικά, συζητήθηκαν η ανάπτυξη «ευφυών πόλεων» ο ρόλος οσμητικών και ηχητικών στοιχείων στην ταυτότητα τόπου, ο ρόλος των πολιτιστικών βιομηχανιών στην αστική αναγέννηση και στρατηγικές Branding για απομονωμένες ορεινές περιοχές.



 
Πηγή: ilialive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου