Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013

Αγρίνιο. Ερωτηματικά και ένα ρεκόρ ταχύτητας για τον ποδηλατόδρομο


 
ποδηλατόδρομος
  
 
Πλείστα ερωτηματικά και προβληματισμούς προκαλεί η κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμου και πεζοδρόμων στη θέση «Ρουπακιάς» μέχρι τον Αϊ Γιάννη Ρηγανά που αποφάσισε στην τελευταία του συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου.
Κατ΄αρχάς το έργο αυτό κατέχει ένα σημαντικό ρεκόρ… ταχύτητας! Στις 26 Ιουνίου 2013 η οικονομική επιτροπή του δήμου Αγρινίου αποφάσισε (δείτε εδώ) να αναθέσει τη μελέτη του έργου σε ιδιώτη μελετητή. Μόλις 19 μέρες μετά (!!!) το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με απόφαση του υπ. Εσωτερικών (δείτε εδώ). Αυτή η… υπερηχητική ταχύτητα της όλης διαδικασίας, ανατρέπει όσα ξέραμε για τις χρονοβόρες διαδικασίες του ΕΣΠΑ και την ενδελεχή αξιολόγηση που απαιτεί για το αν υπάρχουν ώριμες μελέτες, ώστε ένα έργο να ενταχθεί στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Από πλείστα άλλα παραδείγματα ξέρουμε ότι η σύνταξη και μόνο μιας μελέτης μπορεί -ανάλογα με το έργο- να απαιτήσει ακόμη και κάποιους μήνες, επί του προκειμένου όμως, η σύνταξη της μελέτης και όλα τα ενδιάμεσα στάδια μέχρι την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ κράτησε μόνο 19μέρες…
 
Αυτή η λοιπόν η εξωπραγματική ταχύτητα στο σχεδιασμό του έργου προκαλεί και τον ανάλογο προβληματισμό. Έναν προβληματισμό που έγκειται στο γεγονός ότι μαζί με τον ποδηλατόδρομο κατασκευάζεται και πεζόδρομος, πράγμα που τσιμεντοποιεί την περιοχή και ανεβάζει το κόστος του έργου κατά πολύ. Επίσης προβληματισμό προκαλεί και η επιλογή της περιοχής, όπου θα κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος, αφού με μια τέτοια επιλογή οι ποδηλάτες της πόλης θα «εξοβελιστούν» σε ένα προάστιο. Φυσικά όπως έχει δομηθεί το Αγρινίο τις τελευταίες δεκαετίες και με βάση τη γεωμορφολογία θα ήταν σχεδόν ίσως αδύνατο να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος στο κέντρο της πόλης ή στην περιοχή του νοσοκομείου ή στην περιοχή του παλιού Αγ. Χριστοφόρου. Απεναντίας υπάρχουν επίπεδα σημεία πιο κοντά στον αστικό ιστό της πόλης που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για μια τέτοια δράση.
 
Ένα ακόμη σημείο που εγείρει ερωτήματα έχει να κάνει και με το κόστος του έργου. 5 εκατ. ευρώ για 5χλμ ποδηλατόδρομου ισοδυναμούν με κόστος 1.000 ευρώ για μόλις ένα μέτρο (!) ποδηλατόδρομου. Βεβαίως αυτή η διαίρεση είναι σχηματική αφού εκτός από τον ποδηλατόδρομο, θα κατασκευαστούν και πεζόδρομοι, θα τοποθετηθεί ηλεκτροφωτισμός αλλά και θα φυτευτούν δένδρα. Όμως ακόμη δεν έχει γνωστοποιηθεί τι ακριβώς πρόκειται να γίνει, αφού κατά τη συνήθεια του δήμου Αγρινίου -παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα μεγάλο έργο- δεν έχει γίνει καμία διαβούλευση και ούτε στο δημοτικό συμβούλιο υπήρξε κάποια αναλυτική συζήτηση πέρα από την ψηφοφορία για το θέμα. Δεν έχει γίνει γνωστό, για παράδειγμα, ποιο ακριβώς θα είναι το μήκος των πεζοδρόμων που γίνεται λόγος ότι θα κατασκευαστούν, έτσι ώστε να μπορεί κανείς να το συνυπολογίσει στο κόστος του έργου.
 
Ενώ είναι δεδομένο ότι χρειάζεται η πόλη ένα ποδηλατόδρομο, όπως και το πάρκο χρειάζονταν μια κάποιου είδους παρέμβαση, για άλλη μια φορά δεν υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση από την πλευρά του δήμου.
 
Δ.Π
 
 
πηγή: http://www.agrinioculture.gr/
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου