Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου 2018

Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης. Μια οικονομική σπατάλη και περιβαλλοντική καταστροφή με σοβαρότατες κοινωνικές επιπτώσεις

 
 
Γράφει ο Αντιναύαρχος Ηρακλής Καλογεράκης ΠΝ (εα)

Είναι πολύ λυπηρό να μην νοιάζεται κανείς, να κωφεύει και να αδιαφορεί σε μια οικολογική καταστροφή που πρόκειται να γίνει σε μια εύφορη πεδιάδα και αυτό υπό το πρόσχημα της ανάπτυξης (!) και των περίπου 1000 μονίμων θέσεων εργασίας που το έργο υπόσχεται να δώσει. Θέσεις, όχι διευθυντικές ή στελεχών, που φυσικά δεν είναι ευκαταφρόνητες, αλλά που προφανώς οι περισσότερες θα αφορούν στο εργατικό δυναμικό (φύλακες, καθαριστές, σερβιτόρους, καμαριέρες, προσωπικό υποδοχής, κοκ) αφού πόσα άραγε ξενοδοχεία ή γραφεία θα γίνουν; Θα καταστραφούν με λίγα λόγια χιλιάδες στρέμματα καλλιεργειών και πολλαπλάσια θα αχρηστευθούν για να μετατρέψουν τους γαιοκτήμονες αγρότες της περιοχής σε υπηρετικό προσωπικό των τουριστών. Δεν πυροβολώ τον τουρισμό, ούτε τις θέσεις εργασίας αλλά την μετατροπή που αναγκαστικά κάποιοι επιμένουν να γίνει ενώ υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις που αν αυτές είχαν επιλεγεί από την αρχή, το νέο αεροδρόμιο τώρα θα ήταν σε πλήρη λειτουργία και οι υποσχόμενες θέσεις εργασίας θα είχαν καλυφθεί.

Οι τιμές της αναγκαστικής εξαγοράς των γεωργών για την ακούσια καταστροφή των αιωνόβιων δένδρων που έχουν, αλλά και των υπολοίπων καλλιεργειών, όπως 60 ευρώ η μικρή, 130 η μεσαία και 150 η μεγάλη ελιά, απέχει πολύ από το αντίτιμο της μελλοντικής παραγωγής και του κόπου των. Η πρόταση αυτή που δυστυχώς την προηγούμενη εβδομάδα επισημοποιήθηκε στα δικαστήρια του Ηρακλείου, όχι μόνο δεν χρυσώνει το χάπι αλλά το καθιστά απεχθές και ντροπιαστικό.
 
 
Ας δούμε όμως το πρόβλημα από την αρχή

Στο νησί της Κρήτης υπάρχουν επτά αεροδρόμια, δύο διεθνών πτήσεων, ένα πτήσεων εσωτερικού που είναι δημοτικό, τρία στρατιωτικά και ένα εγκαταλελειμμένο στη Πηγή του νομού Ρεθύμνης.

Το επιβατικό κοινό και την τουριστική κίνηση της Κρήτης εξυπηρετούν σήμερα τα παρακάτω αεροδρόμια:

Ο Διεθνής Αερολιμένας Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης» βρίσκεται στην χερσόνησο του Ακρωτηρίου (Σούδας), είναι Πολιτικό – Στρατιωτικό αεροδρόμιο και απέχει περίπου 14 χιλιόμετρα από την πόλη των Χανίων.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» που αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο ελληνικό αερολιμένα, βρίσκεται Ανατολικά της πόλης του Ηρακλείου, στην περιοχή Νέα Αλικαρνασσός, εξυπηρετεί πολιτικές και στρατιωτικές πτήσεις και απέχει 4,8 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης. To αεροδρόμιο αυτό διαθέτει τρεις τεμνόμενους διαδρόμους από άσφαλτο με μήκος 2714μ, 1574μ και 789μ που χρησιμοποιείται για στάθμευση αεροσκαφών.

Ο Δημοτικός Αερολιμένας Σητείας «Βιτσέντζος Κορνάρος» τέθηκε σε λειτουργία το 1984, έχει μήκος διαδρόμου 2074 μ και βρίσκεται σε απόσταση 1 χιλιομέτρου από το κέντρο της πόλης. Το αεροδρόμιο αυτό έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει αεροπλάνα μικρού και μεσαίου μεγέθους και αποτελεί το σημαντικότερο έργο του νομού Λασιθίου και έχει μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη της Ανατολικής Κρήτης.
 
 
Η τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης τα τελευταία χρόνια είχε σαν αποτέλεσμα την τεράστια αύξηση επιβατών και ιδιαίτερα στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” που κατά το 2017 διακίνησε 7.500.000 επιβάτες. Η πραγματικότητα αυτή σε συνδυασμό με την παλαιότητα των εγκαταστάσεων, των συσκευών, μηχανημάτων και ραδιοναυτιλιακών βοηθημάτων και την μη ύπαρξη επαρκών θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, έφερε στην επιφάνεια τα συνεπακόλουθα προβλήματα, όπως μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις, επίπτωση στην ασφάλεια πτήσεων και στην άνεση των επιβατών και όλα αυτά κατέδειξαν την απαίτηση επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου.

Για τους λόγους αυτούς στις αρχές της δεκαετίας του 2000 το τότε υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών θεώρησε αναγκαία τη κατασκευή ενός «νέου διεθνούς αεροδρομίου» για να αντικαταστήσει το υφιστάμενο το οποίο μετά από ανάπλαση των χώρων του θα παραχωρηθεί σαν χώρος αναψυχής των κατοίκων της πόλεως του Ηρακλείου.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου