Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Για τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου για ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ

 
Δελτίο Τύπου ΕΕΠΦ υδατικοί πόροι ορθολογική διαχείριση ΕΥΔΑΠ ΕΥΑΘ
 
Κοινό Δελτίο Τύπου
 
Στην πρόσφατη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για τη Γ’ αξιολόγηση περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η μεταφορά μετοχών της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και ΕΥΑΘ Α.Ε. απευθείας στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (Υπερταμείο). Το νομοσχέδιο για τη μεταφορά στο Υπερταμείο στοχεύει: «στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημοσίων επιχειρήσεων, στη μείωση λειτουργικών εξόδων μέσω λύσεων που στηρίζονται στην αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας που βασίζεται στην καινοτομία, στην αύξηση των εσόδων μέσω της επέκτασης της πελατειακής βάσης, στη διαφοροποίηση προϊόντων και υπηρεσιών και μέσω επενδύσεων σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και με άλλους τρόπους», προσέγγιση η οποία αντίκειται στις βασικές αρχές της δημόσιας, βιώσιμης και ορθολογικής διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Για το σκοπό αυτό, οχτώ (8) περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν από την πολιτεία:

· Δημόσια, βιώσιμη και ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων, αντιμετωπίζοντας το νερό ως δημόσιο αγαθό, περιβαλλοντικό - φυσικό πόρο, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συνολική κάλυψη αναγκών για όλες τις χρήσεις, με εργαλεία τη διαχείριση της προσφοράς και της ζήτησης και βασική μέριμνα την ελεύθερη πρόσβαση από όλους.
· Διασφάλιση ότι οι εταιρείες διαχείρισης του νερού θα λειτουργούν στην κατεύθυνση της δημόσιας, ορθολογικής και ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης σε πολίτες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία και την επίτευξη καλής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων, σύμφωνα με την Οδηγία Πλαίσιο για τα Νερά.
· Επιστροφή του θετικού οικονομικού αποτελέσματος των εταιριών ύδρευσης μέσω επενδύσεων σε υποδομές για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και μέσω χρηματοδοτήσεων της ερευνητικής δραστηριότητας για την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών.
· Αποτελεσματική και διαχρονική εφαρμογή κλιμακωτής τιμολογιακής πολιτικής για την κατάλληλη χρέωση όλων των χρήσεων νερού, που να επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, να συμβάλλει στην επίτευξη των βιώσιμων στόχων και της καλής κατάστασης των υδάτινων σωμάτων και να αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία της συμβολής όλων των εμπλεκομένων.
· Άμεση διάθεση των απαραίτητων οικονομικών πόρων για τα απαραίτητα έργα και τις αναγκαίες παρεμβάσεις ενημέρωσης και κατάρτισης χρηστών στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης των υδάτων.
· Άμεση και ουσιαστική λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Υδάτων και των Συμβουλίων Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για τον έλεγχο των μέτρων της ορθολογικής και βιώσιμης διαχείρισης των υδάτων και της τιμολόγησης των αντίστοιχων υπηρεσιών.
· Αξιοποίηση απόψεων, εμπειριών και στοιχείων εμπλεκόμενων φορέων κατά την υλοποίηση των ελλιπούς διαβούλευσης εγκεκριμένων Σχεδίων Λεκανών Απορροής Ποταμών και Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, προκειμένου να επιτευχθεί αποτελεσματική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων στην κατεύθυνση της βιώσιμης διαχείρισης των υδατικών πόρων.

Όπως ξεκάθαρα επισημάνθηκε στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Ολομ. 1906/2014, σκέψη 22η), η οποία δεσμεύει κάθε ελληνική κυβέρνηση, το νερό καθίσταται σπανιότερο συν τω χρόνω και η ύδρευση αποτελεί υπηρεσία κοινής ωφέλειας που είναι απολύτως αναγκαία για την υγιεινή διαβίωση των πολιτών και δεν μπορεί να αποσπαστεί από τον πυρήνα της κρατικής εξουσίας.
 
 
πηγή: https://eepf.gr/
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου