Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

Δημόσιος χώρος - Βόλος. Νέα ένταση στην "Καραμπατζάκη"... Οχι του ΤΕΕ στήν παρέμβαση.


Δύο μπουλντόζες έκαναν την εμφάνισή τους στις 9 σήμερα (Σ.Μ. χθες) το πρωί επί των οδών Καραμπατζάκη με Φιλαδελφείας, στο ύψος των γραμμών του ΟΣΕ για να σπάσουν τη νησίδα που βρίσκεται επί της Φιλαδελφείας. Στο σημείο βρέθηκαν στελέχη της δημοτικής αρχής, όπως και ο Αχιλλέας Μπέος. Διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στον τόπο των εργασιών και διαπληκτίστηκαν με στελέχη της δημοτικής αρχής.
 
Μάλιστα, προκλήθηκε επεισόδιο με 60χρονο ο οποίος επιχείρησε να αφαιρέσει τα κλειδιά από τη μηχανή της μιας μπουλντόζας. Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο Αχ. Μπέος προσπάθησε να τραβήξει τον 60χρονο και εκείνος έπεσε στο έδαφος. Στον τόπο των εργασιών μετέβη υπάλληλος της Επιθεώρησης Εργασίας που διαπίστωσε ότι δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα και έδωσε εντολή να σταματήσουν άμεσα οι εργασίες. Επίσης, επιτόπου βρέθηκε η αστυνομία καθώς επικράτησε κυκλοφοριακό χάος, ενώ ασθενοφόρο έσπευσε για να παραλάβει τον 60χρονο που είχε πέσει στο έδαφος.
 
 
Καταγγέλλουν ύβρεις και σπρωξίματα
 
Σε ανακοίνωση της, η Επιτροπή Δημοτών Κραυσίδωνα, αναφέρει πως «Επεισόδια σημειώθηκαν σήμερα στη συμβολή των οδών Φιλαδελφείας με Καραμπατζάκη στην πλευρά της Νέας Ιωνίας. Στις 9:00 πμ εντοπίστηκαν απο την ομάδα περιφρούρησης του χώρου του γραμμικού πάρκου της Καραμπατζάκη, δύο εκσκαπτικά μηχανήματα τα οποία εμφανίστηκαν στην περιοχή μετά από εντολή του Δήμου Βόλου.
 
Περίπου στις 9:30 πμ εμφανίστηκαν εκπρόσωποι της δημοτικής Αρχής, μεταξύ αυτών ο αντ/ρχος Θ. Σταυρίδης και για πρώτη είχαμε και τη “δυναμική εμφάνιση” του Αχ. Μπέου.
 
Δόθηκε εντολή για έμμεση έναρξη σπασίματος της νησίδας που βρίσκεται επί της οδού Φιλαδελεφείας και εν μέσω του γνωστού λεξιλογίου του εν αργία δημάρχου Μπέου, ξεκίνησε το σπάσιμο της νησίδας. Σκοπός αφαίρεσης της νησίδας η απρόσκοπτη κίνηση των αυτοκινήτων η οποία εντάσσεται στην προγραμματισμένη από το Δήμο Βόλου διάνοιξη της Καραμπατζάκη. Οι αντιδρώντες στην επιχειρούμενη καταστροφή ήρθαν αντιμέτωποι με ύβρεις και σπρωξίματα με αποτέλεσμα ένας από τους ανθρώπους που υπερασπίζονται το γραμμικό πάρκο της Καραμπατζάκη να σπρωχτεί άγρια και να καταλήξει για μισή ώρα στο έδαφος και στη συνέχεια με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Βόλου.
 
Οι ¨”εργασίες” καταστροφής του Δήμου σταμάτησαν, όμως η περιοχή αντί της ψευδώς επικαλούμενης από το Δήμο Βόλου ¨ανάπλασης της περιοχής”, βαίνει για πλήρη και ολοκληρωτική καταστροφή αν εφαρμοστούν οι ομιχλώδεις σκέψεις της Δημοτικής Αρχής Βόλου. Εμείς είμαστε εδώ να υπερασπιζόμαστε το χώρο, όπως κάνουμε από το 1988 διεκδικώντας την πλήρη ανάπλασή του και στο μη διαμορφωμένο τμήμα του, προς όφελος της πόλης, του περιβάλλοντος και των κατοίκων. Καλούμε όλους να σταθούν στα όσα συμβαίνουν στην περιοχή του Κραυσίδωνα πριν έχουμε ανεπανόρθωτες καταστάσεις! Το να καταλήγουν -δύο φορές μέχρι τώρα- άνθρωποι στο νοσοκομείο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη».
 
 
Όχι του  ΤΕΕ στην παρέμβαση στην "Καραμπατζάκη"

Τη διαφωνία της με τον τρόπο παρέμβασης του Δήμου Βόλου στη οδό Καραμπατζάκη, εκφράζει με επιστολή της προς τη Δημοτική Αρχή Βόλου, η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας. Ειδικότερα το έγγραφο που απεστάλη προς το δήμαρχο Βόλου κ. Αθανάσιο Θεοδώρου, αναφέρει μεταξύ άλλων, τα εξής: «Στη συνεδρίαση της η Δ.Ε. του ΤΕΕ Μαγνησίας εξέτασε το με υπ. αριθμ. πρωτ. 103494 έγγραφο της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, που επισυνάπτεται στην υπ. αριθμ. 774/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου και το σύνολο των προγενέστερων αποφάσεων που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα, ειδικά δε αυτή της με αρ. 204/2017 απόφασης «Λήψη Κανονιστικής Απόφασης για τη μονοδρόμηση των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη», σε εκτέλεση της οποίας λήφθηκε η ως άνω (774/2017). Σύμφωνα με τις υπ. αριθμ. 774/2017 και 779/2017 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, αποφασίστηκε «η υλοποίηση της διάνοιξης της οδού Καραμπατζάκη από την οδό Αναπαύσεως έως τις γραμμές του ΟΣΕ»… «Η δαπάνη των απαιτούμενων εργασιών οδοποιίας θα βαρύνει το έργο «Συντήρηση δρόμων Δ.Ε. Βόλου και Νέας Ιωνίας, έτους 2017».
 
Κατόπιν εξέτασης των στοιχείων, η Δ.Ε. του ΤΕΕ Μαγνησίας κατέληξε στα εξής: α) Η παρέμβαση επί της οδού Καραμπατζάκη αναφέρεται ως διάνοιξη οδού με συνεπακόλουθο την αλλαγή των κυκλοφοριακών φόρτων και της υφιστάμενης κυκλοφοριακής κατάστασης σε μήκος οδού άνω των 1500 μέτρων. β) Ο Κώδικας Δήμων Ν.3463/ΦΕΚ 114/8-6–2006 άρθρο 82, αναφορικά με τα κυκλοφοριακά θέματα, αναγράφει τα εξής: «1. Οι κανονιστικές αποφάσεις, που αφορούν τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τον καθορισμό πεζοδρόμων, μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, τον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους, εκδίδονται, μετά προηγούμενη κατάρτιση σχετικών μελετών, οι οποίες έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή Κοινότητας ή από τις Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμων και Κοινοτήτων των Περιφερειών.» Συνεπώς η συγκεκριμένη παρέμβαση «διάνοιξη οδού» απαιτεί κατάρτιση σχετικής κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την κυκλοφορία οχημάτων (Πολεοδομικός Σχεδιασμός – Χρήσεις γης, συγκοινωνιακά στοιχεία, περιβαλλοντικές παράμετροι κ.α.) όπως ορίζονται στο Π.Δ. 696/74 και σε συναφείς οδηγίες. Αντιθέτως σύμφωνα με τις υπ. αριθμ. 774/2017 και 779/2017 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «δεν υπάρχουν στοιχεία κυκλοφοριακών φόρτων…» Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο άρθρο 156 του ΠΔ 696/74 η κυκλοφοριακή μελέτη αστικών οδών οφείλει να αξιολογεί τους κυκλοφοριακούς φόρτους, τις ταχύτητες και τον χαρακτήρα της προς εξυπηρέτηση κυκλοφορίας. Περαιτέρω από τις υπηρεσιακές εισηγήσεις, οι οποίες δεν έχουν τα χαρακτηριστικά μελέτης, απουσιάζει κάθε αναφορά από την πρόσφατη μελέτη της αναθεώρησης και επέκτασης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του πολεοδομικού συγκροτήματος Δήμου Βόλου όπως αυτό εγκρίθηκε με την με αρ. 3018/167095/2016 (ΦΕΚ 237 ΑΑΠ/4.11.2016) απόφαση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας κ Στ. Ελλάδας Λαμβάνοντας υπόψη τα ως άνω δεδομένα η Δ.Ε. του ΤΕΕ Μαγνησίας, διαφωνεί με τον τρόπο παρέμβασης του Δήμου Βόλου στη οδό Καραμπατζάκη. Πάγια θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου αποτελεί η δημοπράτηση και υλοποίηση έργων μετά από εκπόνηση και έγκριση ολοκληρωμένων μελετών, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η σκοπιμότητα και η σωστή εκτέλεση των έργων, καθώς και η αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων.
 
Συνοψίζοντας καταλήγουμε:
• Είναι επιστημονικά ανεπίτρεπτο μέσα από έργο συντηρήσεων οδών, να επιχειρείται σημαντική κυκλοφοριακή παρέμβαση στο πολεοδομικό συγκρότημα σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, όπως είναι η οδός Καραμπατζάκη.
• Απαιτείται σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία θα λάβει υπόψη της μια σειρά επιστημονικών και τεχνικών παραμέτρων από τους μελετητές, ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για τους κατοίκους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Σημειώνεται ότι στην απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (58/2017) αναφέρεται ρητά η υποχρέωση του Δήμου Βόλου για τη σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.
• Με βάση τις δύο αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, 774/2017 και 779/2017, δεν δύναται να υλοποιηθεί έργο διάνοιξης και καμία σχετική παρέμβαση στην οδό Καραμπατζάκη, αφού χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη δεν πληρούνται οι απαιτούμενες επιστημονικές προδιαγραφές. Η δε τυχόν εκτέλεση του, χωρίς προηγούμενη μελέτη, θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και στο περιβάλλον», καταλήγει η επιστολή.


πηγή: https://volospelionmagnesia.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου