Η ανησυχίες που έχουν δημιουργηθεί στους ευρωπαίους μελισσοκόμους για το μέλλον του τομέα από την μαζική εισροή εισαγωγών μελιού χαμηλής τιμής από την κίνα, κατά τα τελευταία έτη, μπορούν να αντισταθμιστούν μόνο με πολυετείς ενέργειες προώθησης συγχρηματοδοτούμενες από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Την παραπάνω διαπίστωση θέτει ως βασική αρχή η ομάδα εργασίας για το μέλι των κεντρικών αγροτοσυνεταιριστικών οργανώσεων Copa-Cogeca, στα πορίσματα σχετικής μελέτης που συνέταξε με αφορμή το νέο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την προώθηση αγροτικών προϊόντων που θα τεθεί σε ισχύ από το επόμενο φθινόπωρο.
Την παραπάνω διαπίστωση θέτει ως βασική αρχή η ομάδα εργασίας για το μέλι των κεντρικών αγροτοσυνεταιριστικών οργανώσεων Copa-Cogeca, στα πορίσματα σχετικής μελέτης που συνέταξε με αφορμή το νέο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την προώθηση αγροτικών προϊόντων που θα τεθεί σε ισχύ από το επόμενο φθινόπωρο.
Αναλυτικότερα, οι αθρόες εισαγωγές Κινέζικών μελιών είναι στις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο μελισσοκομικός τομέας της όσον αφορά τις ενέργειες προώθησης και τη στρατηγική που θα τεθεί σε ισχύ για τα επόμενα πέντε χρόνια και την συγχρηματοδότησή τους από την ΕΕ.
Μάλιστα, η ομάδα εργασίας ζητά οι εν λόγω ενέργειες προώθησης να διατηρηθούν σε βάθος χρόνου, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαίων παραγωγών.
Όπως τονίζει, μέσω της επισήμανσης της προέλευσης μαζί με την έντονη ενημέρωση και προώθηση, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της ποιότητας των ευρωπαϊκών προϊόντων, τις μεθόδους παραγωγής και θα κάνουν συνειδητές επιλογές, όταν πρόκειται για τα μελισσοκομικά προϊόντα που παράγονται εντός ή εκτός της ΕΕ.
Η ομάδα εργασίας ζητά, επίσης, το μέλι και τα άλλα μελισσοκομικά προϊόντα να είναι επιλέξιμα για προώθηση σε αγορές τρίτων χωρών, δεδομένου ότι σήμερα τα προϊόντα αυτά δεν μπορούν να λάβουν συγχρηματοδότηση για αυτού του είδους των ενεργειών, οι οποίες στοχεύουν σε αγορές εκτός Ε.Ε..
Επισημαίνεται, επίσης, πως είναι εξίσου σημαντικό να βελτιωθεί η δυνατότητα να εμπορεύονται τα τοπικά προϊόντα ως «βιοτεχνικά» ή «παραδοσιακά» προϊόντα.
Επιπλέον μέτρα
Άλλες πτυχές που συνδέονται με την προώθηση του μελιού αφορούν τα εξής:
-Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά ορισμένων μελιών βοτανικής και γεωγραφικής προέλευσης μέσω παραρτημάτων της υφιστάμενης οδηγίας ή με τη δημιουργία νέων σημάτων ποιότητας (ΠΟΠ, ΠΓΕ, και ΕΠΠΕ).
-Διάθεση σχετικών προϊόντων (κερί, πρόπολη, γύρη και βασιλικός πολτός) με έναν ορισμό που θα λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τη βοτανική ή ζωική προέλευση τους και τη σύνθεσή τους, αλλά επίσης και τις κύριες βιολογικές τους ιδιότητες, ειδικά αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό. Χωρίς αυτούς τους ορισμούς, η πόρτα είναι ανοιχτή σε όλα τα είδη απάτης.
-Συνοριακοί έλεγχοι για να διασφαλιστεί ότι τα εισαγόμενα προϊόντα πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις ποιότητας που επιβάλλονται στα Ευρωπαϊκά και βελτίωση των εσωτερικών ελέγχων για πρόληψη της εμπορίας νοθευμένου μελιού ή μελιού που δεν αντιστοιχεί στο όνομά του.
-Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά ορισμένων μελιών βοτανικής και γεωγραφικής προέλευσης μέσω παραρτημάτων της υφιστάμενης οδηγίας ή με τη δημιουργία νέων σημάτων ποιότητας (ΠΟΠ, ΠΓΕ, και ΕΠΠΕ).
-Διάθεση σχετικών προϊόντων (κερί, πρόπολη, γύρη και βασιλικός πολτός) με έναν ορισμό που θα λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τη βοτανική ή ζωική προέλευση τους και τη σύνθεσή τους, αλλά επίσης και τις κύριες βιολογικές τους ιδιότητες, ειδικά αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό. Χωρίς αυτούς τους ορισμούς, η πόρτα είναι ανοιχτή σε όλα τα είδη απάτης.
-Συνοριακοί έλεγχοι για να διασφαλιστεί ότι τα εισαγόμενα προϊόντα πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις ποιότητας που επιβάλλονται στα Ευρωπαϊκά και βελτίωση των εσωτερικών ελέγχων για πρόληψη της εμπορίας νοθευμένου μελιού ή μελιού που δεν αντιστοιχεί στο όνομά του.
πηγή: http://www.paseges.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου