Δύσκολες μέρες και για το πάλαι ποτέ... κραταιό ποτό, το ουίσκι.
Η πτωτική πορεία στις πωλήσεις του, που ξεκίνησε το 2009 με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ενισχύθηκε με τον ΦΠΑ, φαίνεται ότι συνεχίζεται.
Η ζήτησή του έχει μειωθεί
στο μισό... Έδαφος αντιθέτως κερδίζουν το καλό φθηνό κρασί και το τσίπουρο που
όπως όλα δείχνουν έχουν αντικαταστήσει επάξια το... σκληρό ποτό, το οποίο στην
αλλαγή του αιώνα παρουσίαζε μια θεαματική άνοδο μέχρι και 279%.
Και ενώ είχαμε ξεχάσει την έκφραση «να πιούμε κανένα κρασάκι» για χρόνια... τον τελευταίο καιρό ξανακερδίζει πόντους!
Η αποκαθήλωση του ουίσκι πλέον είναι γεγονός τόσο με αναφορές στα στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν τη μείωση στη ζήτησή του από το 2005 μέχρι το 2012 όσο και στα εμπειρικά τα οποία προκύπτουν από την κίνηση σε κάβες, εστιατόρια, μπαρ αλλά και σούπερ μάρκετ όπως αυτήν την αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι επαγγελματίες!
«Η αρχή στην πτώση της κατανάλωσης έγινε με τον ειδικό φόρο οινοπνεύματος αλλά την τελευταία διετία η ζήτηση για ουίσκι έπεσε ίσως και στο 50%. Ο κόσμος προσπαθεί να κόψει από παντού και πόσω μάλλον από το ποτό που για κάποιους είναι και πολυτέλεια. Γι' αυτό το ουίσκι δείχνει να έχει αντικατασταθεί από ένα πολύ οικονομικό κρασί, όχι απαραίτητα χύμα, αλλά και εμφιαλωμένο.
Εντυπωσιακή άνοδος παρατηρείται και στην κατανάλωση του τσίπουρου... Ενα καλό τσίπουρο, ένα καλό κρασί δίνει την ευχαρίστηση που θέλει ο καταναλωτής σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή», λέει η κ. Λίτσα Χάλαρη, ιδιοκτήτρια κάβας.
Οι καταναλώσεις ουίσκι που πριν από μία δεκαετία θύμιζαν αυτές της... γενέτειράς του έχουν «χτυπηθεί» εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας με αποτέλεσμα την πρωτοκαθεδρία να καταλαμβάνει το χύμα ποτό, είτε αυτό είναι κρασί, είτε τσίπουρο... Την ώρα που ένα μπουκάλι ουίσκι κοστίζει 16-18 ευρώ, η αντίστοιχη ποσότητα χύμα τσίπουρου αγγίζει τα 3-5,5 ευρώ. Εξαιρετικά προσιτές είναι και οι τιμές των εμφιαλωμένων κρασιών.
Αύξηση 125%
Η επιλογή ενός χύμα ποτού προέκυψε από τη μεγάλη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που από το 2009 αυξήθηκε κατά 125% και από τον οποίο απαλλάσσεται μόνο το κρασί. Τα εγχώρια, παραδοσιακά αποστάγματα όπως είναι το ούζο και το τσίπουρο έχουν τον μισό φόρο κατανάλωσης και η μπίρα το 25%.
«Την προηγούμενη δεκαετία η κατανάλωση ουίσκι ήταν η υψηλότερη στην Ευρώπη μετά όμως από τις τρεις απανωτές αυξήσεις στο αλκοόλ σηματοδότησε μία καθοδική πορεία...
Ακολούθησαν η βότκα, το τζιν, το ρούμι αλλά η καταβαράθρωση του ουίσκι, που αποτελούσε πάντα την πρώτη επιλογή στην κατανάλωση των ποτών, δεν συγκρίνεται. Η αύξηση στο χύμα είτε αυτό είναι κρασί είτε τσίπουρο είναι δεδομένη αρκεί βέβαια να μην υπάρξει και σε αυτά τροποποίηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης γιατί τότε και εδώ θα είναι καταστροφική η επιβολή του.
Επιπλέον, εκτός από την ελληνική αγορά, αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το κρασί από αγορές όπως αυτές της Αμερικής, της Ρωσίας και της Κίνας», λέει ο πρόεδρος των Ελλήνων Οινολόγων Θάνος Καραθάνος που επιπλέον είναι και παραγωγός τσίπουρου;
«Το τσίπουρο μπορεί να γίνει μία από τις σημαίες της ελληνικής οικονομίας αρκεί να το χειριστούμε σωστά κατανοώντας πρώτα από όλα ότι σχετίζεται άμεσα με την πρωτογενή παραγωγή. Εφόσον, σε αυτό το σημείο μας έφερε η κρίση, ας την εκμεταλλευτούμε κι εμείς προς όφελός μας. Μπορούμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί και μαζί με το κρασί να προωθήσουμε και το τσίπουρο που ήδη κατακτά την αγορά», συμπληρώνει ο κ. Καραθάνος.
πηγή: http://newsmessinia.blogspot.gr/
Και ενώ είχαμε ξεχάσει την έκφραση «να πιούμε κανένα κρασάκι» για χρόνια... τον τελευταίο καιρό ξανακερδίζει πόντους!
Η αποκαθήλωση του ουίσκι πλέον είναι γεγονός τόσο με αναφορές στα στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν τη μείωση στη ζήτησή του από το 2005 μέχρι το 2012 όσο και στα εμπειρικά τα οποία προκύπτουν από την κίνηση σε κάβες, εστιατόρια, μπαρ αλλά και σούπερ μάρκετ όπως αυτήν την αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι επαγγελματίες!
«Η αρχή στην πτώση της κατανάλωσης έγινε με τον ειδικό φόρο οινοπνεύματος αλλά την τελευταία διετία η ζήτηση για ουίσκι έπεσε ίσως και στο 50%. Ο κόσμος προσπαθεί να κόψει από παντού και πόσω μάλλον από το ποτό που για κάποιους είναι και πολυτέλεια. Γι' αυτό το ουίσκι δείχνει να έχει αντικατασταθεί από ένα πολύ οικονομικό κρασί, όχι απαραίτητα χύμα, αλλά και εμφιαλωμένο.
Εντυπωσιακή άνοδος παρατηρείται και στην κατανάλωση του τσίπουρου... Ενα καλό τσίπουρο, ένα καλό κρασί δίνει την ευχαρίστηση που θέλει ο καταναλωτής σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή», λέει η κ. Λίτσα Χάλαρη, ιδιοκτήτρια κάβας.
Οι καταναλώσεις ουίσκι που πριν από μία δεκαετία θύμιζαν αυτές της... γενέτειράς του έχουν «χτυπηθεί» εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας με αποτέλεσμα την πρωτοκαθεδρία να καταλαμβάνει το χύμα ποτό, είτε αυτό είναι κρασί, είτε τσίπουρο... Την ώρα που ένα μπουκάλι ουίσκι κοστίζει 16-18 ευρώ, η αντίστοιχη ποσότητα χύμα τσίπουρου αγγίζει τα 3-5,5 ευρώ. Εξαιρετικά προσιτές είναι και οι τιμές των εμφιαλωμένων κρασιών.
Αύξηση 125%
Η επιλογή ενός χύμα ποτού προέκυψε από τη μεγάλη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που από το 2009 αυξήθηκε κατά 125% και από τον οποίο απαλλάσσεται μόνο το κρασί. Τα εγχώρια, παραδοσιακά αποστάγματα όπως είναι το ούζο και το τσίπουρο έχουν τον μισό φόρο κατανάλωσης και η μπίρα το 25%.
«Την προηγούμενη δεκαετία η κατανάλωση ουίσκι ήταν η υψηλότερη στην Ευρώπη μετά όμως από τις τρεις απανωτές αυξήσεις στο αλκοόλ σηματοδότησε μία καθοδική πορεία...
Ακολούθησαν η βότκα, το τζιν, το ρούμι αλλά η καταβαράθρωση του ουίσκι, που αποτελούσε πάντα την πρώτη επιλογή στην κατανάλωση των ποτών, δεν συγκρίνεται. Η αύξηση στο χύμα είτε αυτό είναι κρασί είτε τσίπουρο είναι δεδομένη αρκεί βέβαια να μην υπάρξει και σε αυτά τροποποίηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης γιατί τότε και εδώ θα είναι καταστροφική η επιβολή του.
Επιπλέον, εκτός από την ελληνική αγορά, αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το κρασί από αγορές όπως αυτές της Αμερικής, της Ρωσίας και της Κίνας», λέει ο πρόεδρος των Ελλήνων Οινολόγων Θάνος Καραθάνος που επιπλέον είναι και παραγωγός τσίπουρου;
«Το τσίπουρο μπορεί να γίνει μία από τις σημαίες της ελληνικής οικονομίας αρκεί να το χειριστούμε σωστά κατανοώντας πρώτα από όλα ότι σχετίζεται άμεσα με την πρωτογενή παραγωγή. Εφόσον, σε αυτό το σημείο μας έφερε η κρίση, ας την εκμεταλλευτούμε κι εμείς προς όφελός μας. Μπορούμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί και μαζί με το κρασί να προωθήσουμε και το τσίπουρο που ήδη κατακτά την αγορά», συμπληρώνει ο κ. Καραθάνος.
πηγή: http://newsmessinia.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου