Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Κερκυραίος ο «βασιλιάς» του κουραμπιέ στο Μεντεγίν


Κερκυραίος ο «βασιλιάς» του κουραμπιέ στο ΜεντεγίνTo Mεντεγίν στη βόρεια Κολομβία, μια πόλη 4 εκατομμυρίων κατοίκων, ακολουθεί πορεία αντίστροφη με την Αθήνα. Ενώ η Αθήνα καθημερινά βυθίζεται στην τριτοκοσμική μιζέρια, το Mεντεγίν σημειώνει ραγδαία πρόοδο τα τελευταία έτη και σήμερα θεωρείται ένα πολύ «cool» μέρος.
Οταν κάποτε ήταν το αρχηγείο του λεγόμενου «καρτέλ του Μεντεγίν» (ναρκωτικών) και του θρυλικού Pablo Escobar, η πόλις υπέφερε καθημερινά από βία, δολοφονίες και απαγωγές. Ομως όλα αυτά ανήκουν σε μεγάλο βαθμό στο παρελθόν. Σήμερα είναι το μέρος όπου διεθνείς επιχειρηματικοί οργανισμοί, όπως το World Economic Forum πρόσφατα, οργανώνουν συναντήσεις και συζητήσεις.

Λόγω του εξαιρετικού κλίματος («αιώνια άνοιξη»), του νεανικού και μορφωμένου εργατικού δυναμικού, του φτηνού εθνικού νομίσματος και της φιλοεπιχειρηματικής κυβερνητικής πολιτικής, η πόλη αποτελεί μαγνήτη για τις ξένες επιχειρήσεις.

Ομως για μένα, η πόλη έκρυβε μια ακόμα έκπληξη: Να βρω στα ράφια των σουπερμάρκετ της... ελληνικούς κουραμπιέδες! Εδώ το προϊόν είναι γνωστό ως «galletas con almendras» (“μπισκότα αμυγδάλου”).

Ο επιχειρηματίας που βρίσκεται πίσω από την «άλωση» της Κολομβίας και γειτονικών χωρών με κουραμπιέδες είναι ο Σπύρος Γκόγκας, κύριος μέτοχος της εταιρείας Greco S.A.

Σήμερα το εργοστάσιό του στα βόρεια προάστια της πόλης παράγει 60 τόνους κουραμπιέδες τον μήνα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατευθύνεται για εσωτερική κατανάλωση, αλλά ένα μέρος εξάγεται επίσης σε Παναμά και Εκουαδόρ.

Η εταιρεία αποτελεί τμήμα ενός ομίλου εταιρειών που δραστηριοποιείται στους τομείς κλωστοϋφαντουργίας, τροφίμων και διανομής. Τα τελευταία 6 έτη, η Greco διεύρυνε τον κατάλογο των προϊόντων της προσθέτοντας γλυκίσματα, τσίχλες, σοκολατάκια και μπισκότα. Ομως το προϊόν-σημαία της εταιρείας παραμένει ο «ηρωικός» κουραμπιές.

Ο κ. Γκόγκας, που κατάγεται από την Κέρκυρα, σπούδασε βιολογία στην Αθήνα και έφθασε στο Μεντεγίν πριν από 20 χρόνια.

«Σε κάποια φάση συνειδητοποίησα ότι η Κέρκυρα ήταν πολύ μικρή για μένα και ότι θα έπρεπε να ψάξω την τύχη μου στον ευρύτερο κόσμο», σημειώνει.

Είχε ήδη ορισμένα μέλη της οικογένειάς του εδώ και έτσι το Mεντεγίν ήταν η φυσική επιλογή. Αγόρασε ένα χρησιμοποιημένο εργοστάσιο με ορισμένες παλαιές μηχανές και αποφάσισε να ξεκινήσει. «Οι πρώτες μου προσπάθειες απέτυχαν τραγικά. Και τότε μου ήρθε η ιδέα του κουραμπιέ, αγόρασα νέες μηχανές... και τα υπόλοιπα είναι ιστορία», μου λέει.

Γιατί κουραμπιέδες; «Οταν πρωτοήρθα, η αγορά μπισκότων κυριαρχείτο από δυο-τρεις μεγάλες εταιρείες που ακολουθούσαν τις αρχές του μαζικού μάρκετινγκ. Αποφάσισα να επιλέξω ένα προϊόν που απευθυνόταν στους «μερακλήδες» -ακολούθησα μια στρατηγική που αργότερα ονομάσθηκε «niche marketing».

Με άλλα λόγια, σκέφτηκα ορισμένες ελληνικές πολιτισμικές προτιμήσεις και βρέθηκα να ακολουθώ -χωρίς να το γνωρίζω- μια πολύ επαναστατική τότε στρατηγική μάρκετινγκ!»

Η ιστορία του κ. Γκόγκα αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων που έχει ένας ξένος όταν προσπαθεί να μπει σε μια αγορά. Τα μειονεκτήματα είναι προφανή: έλλειψη γνώσης των τοπικών συνθηκών και της τοπικής κουλτούρας.

Τα πλεονεκτήματα: Εισαγωγή νέων τρόπων σκέψης που επαναστατικοποιούν τις τοπικές παραδόσεις και κανόνες -κάτι που για πολλούς αναλυτές αποτελεί την πεμπτουσία της επιχειρηματικότητας.

Το εργοστάσιό του απασχολεί σήμερα 150 άτομα -όλοι ντόπιοι.

«Οι εργαζόμενοί μας έχουν όλοι οικογένειες. Λειτουργούν στο πλαίσιο αξιών που τονίζουν τη σκληρή δουλειά και την πειθαρχία. Η τοπική κοινωνία από την πρώτη στιγμή μάς αγκάλιασε και μας υποστήριξε».



πηγή: http://www.kerkyrasimera.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου