Από τoν Χαράλαμπο Νικόπουλο
Ολα αυτά στο πλαίσιο της Celebrate Greek Wines, μιας προωθητικής εκστρατείας με εορταστικό χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 8 και 22 Ιουνίου. Εκατό και πλέον εστιατόρια (πολλά από αυτά gourmet), μπαρ και κάβες ενέταξαν το ελληνικό κρασί στην καθημερινότητά τους με γευσιγνωσίες, προσφορές, παιχνίδια αρμονίας και κουίζ, γεμίζοντας το ποτήρι των οινόφιλων της πόλης με επώνυμο ελληνικό νέκταρ. Το συνολικό «επιχείρημα» της καμπάνιας ήταν το ότι το ελληνικό κρασί υπόσχεται μια ξεχωριστή εμπειρία σε όσους αναζητούν κάτι πέρα από τα καθιερωμένα: Κρασιά με έντονη την ταυτότητα του terroir αλλά και από αξιόλογες γηγενείς ποικιλίες.
Ο αντίκτυπος της καμπάνιας ήταν πολύπλευρα θετικός. Κατ' αρχάς, στα μίντια, όπου το CNBC, για παράδειγμα, έκανε λόγο για τον «Βάκχο που χαμογελά στη Νέα Υόρκη». Ωστόσο, η σύνδεση με την αρχαιότητα αυτήν τη φορά δεν αποτέλεσε άλλη μία επίκληση κάποιου κακόγουστου φολκλόρ. Κι αυτό γιατί στο ρεπορτάζ γινόταν λόγος για ποικιλίες που καλλιεργούνται «εδώ και 4.000 χρόνια στην Ελλάδα» αλλά και οι οποίες «δεν καλλιεργούνται πουθενά αλλού». Στη σπανιότητα και στην ποιότητα αναφέρθηκαν και οι Νew Υork Times, που υποστήριξαν ότι η εποχή όπου η Ελλάδα ταυτιζόταν με τη ρετσίνα έχει παρέλθει. Οσον αφορά την αγορά, τα Osteria Salina, Jungsik, Agora, Page at 63 Main και κάβες όπως οι Astor Wines & Spirits, Cavaniola's Wine Cellar και Frankly Wines ανέφεραν μεγάλη αύξηση, έως και διπλασιασμό, των πωλήσεών τους σε ελληνικό κρασί, ενώ ενθουσιασμένοι με την ανταπόκριση των πελατών τους δήλωσαν και οι εκπρόσωποι πολλών εστιατορίων ενδεικτικά, Matsuya, Muse και La Zarza? που έβαλαν για πρώτη φορά ελληνικό κρασί στις λίστες τους.
Ολα αυτά στο πλαίσιο της Celebrate Greek Wines, μιας προωθητικής εκστρατείας με εορταστικό χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 8 και 22 Ιουνίου. Εκατό και πλέον εστιατόρια (πολλά από αυτά gourmet), μπαρ και κάβες ενέταξαν το ελληνικό κρασί στην καθημερινότητά τους με γευσιγνωσίες, προσφορές, παιχνίδια αρμονίας και κουίζ, γεμίζοντας το ποτήρι των οινόφιλων της πόλης με επώνυμο ελληνικό νέκταρ. Το συνολικό «επιχείρημα» της καμπάνιας ήταν το ότι το ελληνικό κρασί υπόσχεται μια ξεχωριστή εμπειρία σε όσους αναζητούν κάτι πέρα από τα καθιερωμένα: Κρασιά με έντονη την ταυτότητα του terroir αλλά και από αξιόλογες γηγενείς ποικιλίες.
Ο αντίκτυπος της καμπάνιας ήταν πολύπλευρα θετικός. Κατ' αρχάς, στα μίντια, όπου το CNBC, για παράδειγμα, έκανε λόγο για τον «Βάκχο που χαμογελά στη Νέα Υόρκη». Ωστόσο, η σύνδεση με την αρχαιότητα αυτήν τη φορά δεν αποτέλεσε άλλη μία επίκληση κάποιου κακόγουστου φολκλόρ. Κι αυτό γιατί στο ρεπορτάζ γινόταν λόγος για ποικιλίες που καλλιεργούνται «εδώ και 4.000 χρόνια στην Ελλάδα» αλλά και οι οποίες «δεν καλλιεργούνται πουθενά αλλού». Στη σπανιότητα και στην ποιότητα αναφέρθηκαν και οι Νew Υork Times, που υποστήριξαν ότι η εποχή όπου η Ελλάδα ταυτιζόταν με τη ρετσίνα έχει παρέλθει. Οσον αφορά την αγορά, τα Osteria Salina, Jungsik, Agora, Page at 63 Main και κάβες όπως οι Astor Wines & Spirits, Cavaniola's Wine Cellar και Frankly Wines ανέφεραν μεγάλη αύξηση, έως και διπλασιασμό, των πωλήσεών τους σε ελληνικό κρασί, ενώ ενθουσιασμένοι με την ανταπόκριση των πελατών τους δήλωσαν και οι εκπρόσωποι πολλών εστιατορίων ενδεικτικά, Matsuya, Muse και La Zarza? που έβαλαν για πρώτη φορά ελληνικό κρασί στις λίστες τους.
Η Νέα Υόρκη πίνει ελληνικά
Η καμπάνια εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική που έχει αναπτύξει την τελευταία πενταετία η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο.), του συλλογικού οργάνου που εκπροσωπεί τα εγχώρια ιδιωτικά οινοποιεία και τους συνεταιρισμούς. Το ιδιαίτερο της συγκεκριμένης ενέργειας είναι το ότι πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη περίοδο για την Ελλάδα. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ε.Δ.Ο.Α.Ο., Σωτήρης Ιωάννου, «φαίνεται ότι το μπαράζ αρνητικής δημοσιότητας για την Ελλάδα πυροδότησε μια αντίθετη κίνηση, ένα ενδιαφέρον από τους δημοσιογράφους για καλές ειδήσεις από την Ελλάδα αλλά και μια κάποια συμπάθεια, που εκφράστηκε με δημοσιεύματα».
Η καμπάνια εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική που έχει αναπτύξει την τελευταία πενταετία η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο.), του συλλογικού οργάνου που εκπροσωπεί τα εγχώρια ιδιωτικά οινοποιεία και τους συνεταιρισμούς. Το ιδιαίτερο της συγκεκριμένης ενέργειας είναι το ότι πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη περίοδο για την Ελλάδα. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ε.Δ.Ο.Α.Ο., Σωτήρης Ιωάννου, «φαίνεται ότι το μπαράζ αρνητικής δημοσιότητας για την Ελλάδα πυροδότησε μια αντίθετη κίνηση, ένα ενδιαφέρον από τους δημοσιογράφους για καλές ειδήσεις από την Ελλάδα αλλά και μια κάποια συμπάθεια, που εκφράστηκε με δημοσιεύματα».
Σημαντικό ρόλο στην ολοκληρωμένη προβολή της πρωτοβουλίας έπαιξε η ιστοσελίδα www.celebrategreekwines.com, που δημιουργήθηκε ειδικά για την υποστήριξη της δράσης και περιείχε χρήσιμες πληροφορίες για τα κρασιά, τα συμμετέχοντα εστιατόρια και τα σημεία πώλησης, ενώ έδινε δυνατότητα απευθείας κράτησης σε εστιατόρια. Η ιστοσελίδα ήταν συνδεδεμένη με προφίλ στα social media (Facebook, Twitter και YouTube) και πλαισιώθηκε από διαγωνισμούς, ενημερώνοντας συνολικά 250.000 χρήστες.
Νo more retsina!
To New Wines of Greece είναι το νέο ελληνικό οινικό brand, που σηματοδοτεί το πέρασμα στη νέα εποχή.
πηγή: http://www.wine.gr//
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου