Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Κατάταξη Πόλεων με βάση τη Φήμη τους για το 2014 – Πληροφόρηση και διερμηνείες

 
 
Στο "The Place Brand Observer" δημοσιεύτηκε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με την κατάταξη των πόλεων με βάση κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους. Διαβάστε παρακάτω τη μεθοδολογία και μια σύντομη περιγραφή της έκθεσης. 
 
Η Βιέννη, το Μόναχο, το Σίδνεϊ, η Φλωρεντία και η Βενετία είναι οι περισσότερο φημισμένες πόλεις στον κόσμο σύμφωνα με την τελευταία κατάταξη του Reputation Institute (2014). 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο βαθμολογήθηκαν σε θέματα προηγμένης οικονομίας, ελκυστικότητας του περιβάλλοντος και της αποτελεσματικής διακυβέρνησης. Η κατάταξη των πόλεων δείχνει σε ποιες πόλεις οι άνθρωποι ανυπομονούν για να τις επισκεφτούν και όπου οι εταιρείες είναι πιο πρόθυμες να επενδύσουν.
 
Μια ισχυρή (ευνοϊκή) φήμη μιας πόλης έχει σημασία επειδή προσελκύει άμεσα ξένες επενδύσεις, τουρίστες, υψηλά ειδικευμένες εργαζομένους και διευκολύνει την πώληση των προϊόντων της πόλης στο εξωτερικό (φαινόμενο πόλης καταγωγής).
 
Διαβάστε παρακάτω μια σύνοψη των βασικών ιδεών για την έρευνα του 2014 καθώς και κάποιες σκέψεις και ερμηνείες.
 
 
 City Reputation Index 2014 – Θέματα κλειδιά 
 
 
Επτά από τις δέκα κορυφαίες πόλεις βρίσκονται στην Ευρώπη
 
Οι Ευρωπαϊκές πόλεις πρωταγωνιστούν στην κατάταξη, ακολουθούμενες από πόλεις της Βόρειας Αμερικής και, πιο πίσω, πόλεις της Ασίας-Ειρηνικού, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής (μόνο τα κράτη μέλη της G8 είχαν συμπεριληφθεί στην έρευνα).
 
 
Η κατάσταση της οικονομίας δεν είναι αρκετή
 
Οι αντιλήψεις που σχετίζονται με την υψηλή ποιότητα ζωής, οι ελκυστικές αστικές περιοχές και η ασφάλεια είναι πιο σχετικές με τη φήμη, παρά τους οικονομικούς δείκτες όπως το ΑΕΠ. Στην πραγματικότητα, μόνο το Λονδίνο και η Βαρκελώνη – και οι δύο στο top-ten της κατάταξης το 2014 - είναι στην κορυφή της λίστας των οικονομικών δεικτών.
 
 
Η φήμη της χώρας είναι ζωτικής σημασίας
 
Η φήμη μιας χώρας επηρεάζει τη φήμη των πόλεων της: τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν μια στενή συσχέτιση μεταξύ της φήμης της χώρας και της φήμη της πόλης (το Ινστιτούτο χρησιμοποιεί την ίδια μεθοδολογία και για την κατάταξη των χωρών). Σε γενικές γραμμές, η φήμη των πόλεων τείνει να είναι υψηλότερη από ό,τι η φήμη των χωρών που βρίσκονται.
 
 
Η αναγνωρισιμότητα επηρεάζει την φήμη
 
Οι διάσημες πόλεις έχουν συχνά καλύτερη φήμη. Επτά από τις πιο διάσημες πόλεις του κόσμου περιλαμβάνονται στον κατάλογο των 30 πόλεων με την «ισχυρότερη» φήμη, σύμφωνα με τη μελέτη.
 

Σκέψεις:
 
Η κατάταξη για τις πόλεις, όπως παρουσιάστηκε από το Reputation Institute, μας οδηγεί σε μια ερμηνεία, και μερικές φορές διαμαρτυρία. Όλοι έχουμε συγκεκριμένες αντιλήψεις και εικόνες ορισμένων πόλεων και θα περιμέναμε κανονικά να αποτυπώνεται η φήμη σε αυτή τη κατάταξη.
 
Το Παρίσι για παράδειγμα, μια πόλη που η Σούζαν Adams στο άρθρο της στο Forbes.com σχετικά με την κατάταξη, θα περίμενε κανείς να είναι στην πρώτη δεκάδα, κι όμως κατατάσσεται στο Νο 15. Εικάζει ότι το Reputation Institute πιστεύει ότι υπάρχει μια κοινή αντίληψη των Γάλλων ως αφιλόξενων (σύμφωνα και με την κατάταξη των χωρών από το ίδιο ινστιτούτο) που με τη σειρά της επηρεάζει την αντίληψη των ανθρώπων σχετικά με τη πόλη του Παρισιού. Έτσι, αν και βρίσκεται στο Νο 1 από την άποψη της ελκυστικότητας του περιβάλλοντος, συνολικά το Παρίσι υστερεί σε σχέση με τις άλλες πόλεις.
 
Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης θα μπορούσαν να έχουν ενοχληθεί από την απουσία της αγαπημένης τους πόλης στην πρώτη δεκάδα. Το θέμα εδώ είναι η παρουσίαση της εικόνας της πόλης διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων και των ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, ανεξάρτητα από τα πραγματικά γεγονότα. Το Ινστιτούτο πιστεύει ότι η Νέα Υόρκη, αν και έχει τη πιο ψηλή βαθμολογία από τις αμερικανικές πόλεις που περιλαμβάνονται στην έκθεση, έρχεται στο Νο25, επειδή εμφανίζεται εδώ και καιρό στα ΜΜΕ ως επικίνδυνη, κάτι που προφανώς βλάπτει τη φήμη της.
 
Ο «νικητής» έκπληξη είναι το Μόναχο ως Νο2 μετά από την παινεμένη Βιέννη, επωφελούμενο από την επίδραση της επιτυχημένης ποδοσφαιρικής ομάδας του, της Μπάγερν Μονάχου. Άλλες πιθανές αιτίες είναι οι καλές εντυπώσεις των επισκεπτών της ετήσιας Oktoberfest καθώς και η γενική εντύπωση της Γερμανίας ως οικονομική δύναμη και ως ισχυρό οχυρό σε αυτούς τους οικονομικά χαλεπούς καιρούς.
 
Εδώ είναι τα link με τη κατάταξη City Reputation Ranking 2014 και το άρθρο του Forbes.com.
 
 
City Reputation Ranking – Μεθοδολογία
 
Το μέγεθος δεν είναι το βασικό κριτήριο για να συμπεριληφθεί μια πόλη στον κατάλογο. Για παράδειγμα, το Λάγος και η Guangzhou δεν βρίσκονται καθόλου στην κατάταξη. Οπότε πρόκειται για μια συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ των πόλεων που γνωρίζουν καλύτερα οι διεθνείς ταξιδιώτες, μεταξύ και κάποιων άλλων παραγόντων.
 
Εντός των τριών κατηγοριών της οικονομίας, του περιβάλλοντος και της διακυβέρνησης, οι πόλεις κατατάχθηκαν σε σχέση με 13 άλλα χαρακτηριστικά. Τα δύο πιο σημαντικά είναι αν η πόλη θεωρείται όμορφη και ασφαλές μέρος για τους επισκέπτες και τους κατοίκους.
 
Στον τομέα της οικονομίας, το Ινστιτούτο έψαξε εάν οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι παράγει ένα ευρύ φάσμα μοναδικών προϊόντων και υπηρεσιών, εάν φιλοξενεί την έδρα κάποιας κορυφαίας εταιρείας, και αν η πόλη είναι τεχνολογικά προηγμένη, οικονομικά σταθερή, έχει δυνατότητες ανάπτυξης και αν προσφέρει γενικά ένα ευνοϊκό περιβάλλον για ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
 
Όσο για το περιβάλλον, εκτός από την ομορφιά, το ερωτηματολόγιο ήταν σχετικό με εμπειρίες, όπως φαγητό, αθλητισμό, αρχιτεκτονική και ψυχαγωγία, και αν γνωστοί άνθρωποι όπως καλλιτέχνες, επιστήμονες, εφευρέτες και αθλητές ζουν εκεί.
 
Στην κατηγορία κυβέρνηση, εκτός από την ασφάλεια, ρώτησε σχετικά με τη δομή των πολιτικών και νομικών θεσμών, αν η πόλη ακολουθεί: «προοδευτικές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές πολιτικές», αν οι μεταφορές και οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές λειτουργούν σωστά και εάν η πόλη «διοικείται από ηγέτες που εμπνέουν σεβασμό».
 
Για την κατάταξη, το Reputation Institute συγκέντρωσε τα στοιχεία του από ένα μεγάλο δείγμα, μια online δημοσκόπηση περίπου 19.000 ανθρώπων στις χώρες της ομάδας των G8, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2014. Περιόρισε τους ερωτηθέντες να απαντήσουν μόνο σε ερωτήσεις σχετικά με τις πόλεις που ήξεραν. Περίπου 200-300 συνέβαλλαν στην κατάταξη κάθε μίας από τις 100 πόλεις.
 
 
Σχετικά με το Reputation Institute
 
Για παραπάνω πληροφορίες σχετικά με το Reputation Institute μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του.
 
 
 
 
* Τη μετάφραση επιμελήθηκε ο Μανώλης Τσαγκαράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου