Ορισμένα ευρωπαϊκά κράτη αρνούνται να χαρακτηρίσουν τη
στέβια
ως φυσικό γλυκαντικό, εμποδίζοντας τη διείσδυσή της στην αγορά.
Παρόλαυτά, η στέβια, ένα προϊόν που χρησιμοποιούσαν για πολλούς αιώνες οι
Ινδιάνοι της Παραγουάης, τα τελευταία χρόνια γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη στη
βιομηχανία τροφίμων και χρησιμοποιείται σε προϊόντα της Coca-Cola και της
εταιρείας «Danone and Merisant», που παράγει το γλυκαντικό Canderel.
Η καλλιέργεια της στέβιας, που έχει 300 φορές πιο γλυκιά γεύση από τη στέβια,
ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό από την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών προς τις
τεχνητές γλυκαντικές ουσίες και την αύξηση της ζήτησης για φυσικά προϊόντα.
Οι αρχικές πωλήσεις αλλά και οι προβλέψεις για την πορεία της στέβιας
χαρακτηρίζονται εντυπωσιακές, ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι η γλυκαντική αυτή
ουσία αφήνει μια έντονη επίγευση, για παράδειγμα συγκριτικά με τη γλυκόριζα, ενώ
το κόστος της είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα γλυκαντικά όπως η
ασπαρτάμη.
Προβλήματα διαφήμισης στην ΕΕ
Η στέβια, που έλαβε πέρυσι τον Δεκέμβριο το «πράσινο φως» να κυκλοφορήσει
στην ΕΕ, συναντά εμπόδια σε ό,τι αφορά τον χαρακτηρισμό της ως «φυσικό προϊόν»
σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές. Ορισμένοι επιστήμονες επισημαίνουν επίσης η τεχνική αφαίρεσης του
εκχυλίσματος Rebania-A από τα φύλλα της στέβιας με τη χρήση αιθανόλης αντί για
νερό, έτσι ώστε το προϊόν να είναι ακόμα πιο γλυκό, σημαίνει ότι η στέβια δεν
μπορεί να χαρακτηριστεί «φυσικό προϊόν» σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός
που υπονομεύει τη διαφημιστική εκστρατεία για την προώθηση της γλυκαντικής
ουσίας στην ΕΕ.
Νέα προϊόντα
Η μεγάλη δοκιμή της στέβιας γίνεται στη Γαλλία, που από το 2009 χρησιμοποιεί
τη γλυκαντική ουσία σε ποικίλα προϊόντα, όπως γιαούρτια, αναψυκτικά και
μαρμελάδες.
«Είναι επανάσταση. Μέσα σε δυο χρόνια ένα συστατικό κατάφερε να φέρει τα πάνω
κάτω στην αγορά γλυκαντικών», τόνισε σε δηλώσεις του ο Olivier
Badinand, διευθυντής διαφήμισης της Merisant, που παράγει το γλυκαντικό
Canderel, στην Ευρώπη.
Παρά την έντονη επίγευση και το υψηλό κόστος, η μεγάλη ζήτηση για προϊόντα με χαμηλές θερμίδες και η αύξηση της παχυσαρκίας έχει ωθήσει του γίγαντες της βιομηχανίας τροφίμων να προωθήσουν στην αγορά νέα προϊόντα.
Παρά την έντονη επίγευση και το υψηλό κόστος, η μεγάλη ζήτηση για προϊόντα με χαμηλές θερμίδες και η αύξηση της παχυσαρκίας έχει ωθήσει του γίγαντες της βιομηχανίας τροφίμων να προωθήσουν στην αγορά νέα προϊόντα.
Για παράδειγμα η Coca-Cola συμπεριέλαβε στις συνταγές της Sprite και του
Nestea τη στέβια με στόχο να μειώσει τα επίπεδα ζάχαρης στα αναψυκτικά της κατά
30%.
Οι κύριοι παραγωγοί συστατικών από τα φύλλα της στέβιας είναι η μαλαισιανή
PureCircle και η αμερικανική Cargill. Η PureCircle, που δημιουργήθηκε το 2010, πουλά προϊόντα που έχουν ως βάση τη
στέβια σε εταιρείας της βιομηχανίας ποτών και τροφίμων σε αρκετές ευρωπαϊκές
χώρες, μεταξύ των οποίων το Βέλγιο, η Ιταλία και η Ισπανία. Η Merisant έχει διαθέσει στην αγορά ένα εναλλακτικό προϊόν των γλυκαντικών
Canderel, που περιέχει στέβια, ενώ δημιούργησε μια ξεχωριστή μάρκα, την PureVia,
που τα προϊόντα της μοιάζουν με ζάχαρη ωστόσο δεν περιέχουν καθόλου.
πηγή: econews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου