Ο καθηγητής της πυρηνικής φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ερευνητής του CERN κ. Απόστολος Παναγιώτου, που κατάγεται από τον Άγιο Λαυρέντιο Μαγνησίας, επισκέφθηκε το περασμένο Σάββατο, της Σχολή Αστρονομίας της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος της πόλης μας, ύστερα από μεσολάβηση του «Κοινού των Μαγνήτων» (γραμματέας η κ. Σοφία Ζαφραντζά – Βερμέουλεν).
Έτσι οι τρεις διδάσκοντες καθηγητές, που έκαναν μάθημα στις τρεις τάξεις της Σχολής, διέκοψαν τη δεύτερη ώρα τη διδασκαλία τους και συγκέντρωσαν του μαθητές στο αμφιθέατρο, όπου ο διάσημος καθηγητής, με πολλή γλαφυρότητα και παραστατικότητα, βοηθούμενος από την προβολή Powerpoint, τους ανέπτυξε το θέμα: «Αναζητώντας την εξέλιξη του Σύμπαντος».
Ήταν πραγματικά μια πανδαισία η εξέλιξη του ειδικού και ξαφνικού αυτού «μαθήματος», αφού ο καθηγητής άρχισε την αφήγησή του με το «Μπιγκ – Μπανγκ», που συνέβη πριν από 14 δισεκατομμύρια χρόνια και τη δημιουργία των πρώτων σωματιδίων, των λεπτονίων και των κουάρκς, που αργότερα έδωσαν τη θέση τους στα φωτόνια, τα οποία δημιούργησαν το φως (θυμίζοντας το «γενηθήτω φως» της Γραφής), στα νετρόνια, τα πρωτόνια, τα άτομα του υδρογόνου και του Ήλιου και στη συνέχεια της δημιουργίας των αστέρων, των αστρικών σμηνών, των γαλαξιών, των σμηνών γαλαξιών και του Σύμπαντος ολοκλήρου, όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Ύστερα επικεντρώθηκε η ομιλία του στο CERN, το οποίο με τα πειράματά του προσπαθεί να δημιουργήσει τα σωματίδια της αρχής του Σύμπαντος και προ παντός να ανακαλύψει το μποζόνιο «Χιγκς», «το σωματίδιο του Θεού», όπως αποκλήθηκε, στο πεδίο του οποίου «κολυμπά» ολόκληρη η δημιουργία.
Οι μαθητές παρακολουθούσαν με αδιάπτωτο ενδιαφέρον τις διάφορες φάσεις της ομιλίας και αρκετές φορές διακόπτονταν από τις ερωτήσεις και τις απορίες των, παρά τις συστάσεις των δασκάλων τους να μη διακόπτουν. Ο καθηγητής απάντησε και στο ερώτημα «γιατί να δαπανώνται τόσα δισεκατομμύρια για πειράματα που δεν προσθέτουν τίποτε στη ζωή μας», λέγοντας ότι όλη η ζωή μας σήμερα και η τεχνολογία, που μας διευκολύνει στις συναλλαγές μας έχει τη ρίζα της στην σωματιδιακή φυσική, αφού τα κινητά τηλέφωνά μας, το διαδίκτυο, οι τηλεπικοινωνίες, ο καιρός και τόσα άλλα αποτελούν πολυχρησιμοποιούμενα προϊόντα της.
Στο τέλος διατέθηκαν μόνον 20 λεπτά για επεξηγηματικές ερμηνείες, επειδή οι γονείς περίμεναν έξω από το αμφιθέατρο, για να πάρουν τα παιδιά τους, ενώ αυτά ήταν προσηλωμένα στο νέο μάθημα που αποτέλεσε την έκπληξη της ημέρας, όπως συνηθίζεται κάθε φορά στη Σχολή.
Η διεύθυνση της Σχολής ευχαρίστησε διπλά τον κ. Παναγιώτου γιατί διέθεσε αρκετόν από τον πολύτιμο χρόνο του για να τους μιλήσει, παράλληλα με την ομιλία του στο «Πορφυρογένειο Ίδρυμα Αγριάς» με τη συνεργασία του Λυκείου Αγριάς.
Έτσι οι τρεις διδάσκοντες καθηγητές, που έκαναν μάθημα στις τρεις τάξεις της Σχολής, διέκοψαν τη δεύτερη ώρα τη διδασκαλία τους και συγκέντρωσαν του μαθητές στο αμφιθέατρο, όπου ο διάσημος καθηγητής, με πολλή γλαφυρότητα και παραστατικότητα, βοηθούμενος από την προβολή Powerpoint, τους ανέπτυξε το θέμα: «Αναζητώντας την εξέλιξη του Σύμπαντος».
Ήταν πραγματικά μια πανδαισία η εξέλιξη του ειδικού και ξαφνικού αυτού «μαθήματος», αφού ο καθηγητής άρχισε την αφήγησή του με το «Μπιγκ – Μπανγκ», που συνέβη πριν από 14 δισεκατομμύρια χρόνια και τη δημιουργία των πρώτων σωματιδίων, των λεπτονίων και των κουάρκς, που αργότερα έδωσαν τη θέση τους στα φωτόνια, τα οποία δημιούργησαν το φως (θυμίζοντας το «γενηθήτω φως» της Γραφής), στα νετρόνια, τα πρωτόνια, τα άτομα του υδρογόνου και του Ήλιου και στη συνέχεια της δημιουργίας των αστέρων, των αστρικών σμηνών, των γαλαξιών, των σμηνών γαλαξιών και του Σύμπαντος ολοκλήρου, όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Ύστερα επικεντρώθηκε η ομιλία του στο CERN, το οποίο με τα πειράματά του προσπαθεί να δημιουργήσει τα σωματίδια της αρχής του Σύμπαντος και προ παντός να ανακαλύψει το μποζόνιο «Χιγκς», «το σωματίδιο του Θεού», όπως αποκλήθηκε, στο πεδίο του οποίου «κολυμπά» ολόκληρη η δημιουργία.
Οι μαθητές παρακολουθούσαν με αδιάπτωτο ενδιαφέρον τις διάφορες φάσεις της ομιλίας και αρκετές φορές διακόπτονταν από τις ερωτήσεις και τις απορίες των, παρά τις συστάσεις των δασκάλων τους να μη διακόπτουν. Ο καθηγητής απάντησε και στο ερώτημα «γιατί να δαπανώνται τόσα δισεκατομμύρια για πειράματα που δεν προσθέτουν τίποτε στη ζωή μας», λέγοντας ότι όλη η ζωή μας σήμερα και η τεχνολογία, που μας διευκολύνει στις συναλλαγές μας έχει τη ρίζα της στην σωματιδιακή φυσική, αφού τα κινητά τηλέφωνά μας, το διαδίκτυο, οι τηλεπικοινωνίες, ο καιρός και τόσα άλλα αποτελούν πολυχρησιμοποιούμενα προϊόντα της.
Στο τέλος διατέθηκαν μόνον 20 λεπτά για επεξηγηματικές ερμηνείες, επειδή οι γονείς περίμεναν έξω από το αμφιθέατρο, για να πάρουν τα παιδιά τους, ενώ αυτά ήταν προσηλωμένα στο νέο μάθημα που αποτέλεσε την έκπληξη της ημέρας, όπως συνηθίζεται κάθε φορά στη Σχολή.
Η διεύθυνση της Σχολής ευχαρίστησε διπλά τον κ. Παναγιώτου γιατί διέθεσε αρκετόν από τον πολύτιμο χρόνο του για να τους μιλήσει, παράλληλα με την ομιλία του στο «Πορφυρογένειο Ίδρυμα Αγριάς» με τη συνεργασία του Λυκείου Αγριάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου