Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Ένας νέος δρόμος ανοίγει για καθαρότερα αυτοκίνητα


 
 
 
Κάτι καλό συνέβη σήμερα (Σ.Μ. στις 25-4-13) στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Σε αντιδιαστολή με την προηγούμενη εβδομάδα – όπου η ολομέλεια είχε λάβει απροκάλυπτα το μέρος της ρυπογόνου βιομηχανίας καταφέροντας ένα σοβαρό πλήγμα στην κλιματική πολιτική της Ευρώπης– σήμερα η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου αποφάσισε να μπουν οι βάσεις για να στραφεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή πολύ οικονομικών στην κατανάλωση αυτοκινήτων.
 
Σε αυτή τη μάχη, περίπου 65.000 από εμάς υπέγραψαν την έκτακτη έκκληση της Greenpeace που στάλθηκε στους ευρωβουλευτές ως αντίβαρο στις πιέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για πιο χαλαρές προδιαγραφές.
Τελικά, το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της θέσπισης φιλόδοξων μακροπρόθεσμων στόχων για το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ως το 2025. Ο νέος στόχος, 68-78 γρ.CO2/χλμ το 2025 (από 130 γρ.CO2/χλμ το 2015 και 95 γρ.CO2/χλμ το 2020) εφόσον υιοθετηθεί και από τις κυβερνήσεις ουσιαστικά θα υποχρεώσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύει συνεχώς σε όλο πιο καθαρές τεχνολογίες που θα μειώνουν τις εκπομπές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων. Ο δρόμος για καθαρότερα και οικονομικότερα αυτοκίνητα φαίνεται ότι είναι πιο ανοιχτός από ποτέ.
Επιπλέον, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα σημαίνει λιγότερη ρύπανση, προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και λιγότερη εξάρτηση των χωρών από το εισαγόμενο πετρέλαιο.
Ήταν όλα τέλεια στην απόφαση του ευρωκοινοβουλίου; Η αλήθεια είναι πως όχι και θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να εξασφαλίσει πολλές διευκολύνσεις και «παραθυράκια» μέχρι το 2020 με βασικότερο από αυτά, τα λεγόμενα supercredits για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα προσμετράται σαν δύο συμβατικά, ρίχνοντας πλασματικά το μέσο όρων εκπομπών του στόλου που οφείλει να έχει κάθε κατασκευάστρια εταιρία. Έτσι όμως αδυνατίζει ο στόχος των 95 γρ.CO2/χλμ ως το 2020 και δεν σημειώνεται πραγματική μείωση των εκπομπών, ούτε της κατανάλωσης καυσίμων. Για την ακρίβεια, με αυτόν τον τρόπο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταλήγει να επιβαρύνει περισσότερο τον μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου μίας αυτοκινητοβιομηχανίας από ό,τι ένα… SUV! (δες το παρακάτω infographic)


 
Επισήμως η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίστηκε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχει πραγματική μείωση του στόχου εκπομπών CO2 στα 95γρ.CO2/χλμ ως το 2020. Ωστόσο, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έχουν την τεχνολογία να επιτύχουν κάτι τέτοιο: Μετά από 2 χρόνια πιέσεων από την Greenpeace, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η VW, άλλαξε πολιτική και ανακοίνωσε ότι πλέον υποστηρίζει το στόχο των 95γρ.CO2/χλμ για το 2020, και μάλιστα χωρίς supercredits ή άλλα παραθυράκια! Αν μπορεί να το κάνει η VW σίγουρα μπορούν και οι άλλες εταιρίες.
Δεν θα καταφέρναμε να φτάσουμε τόσο μακριά χωρίς τη δική σου βοήθεια. Τώρα όμως πρέπει να μεταφέρουμε τον αγώνα στις εθνικές κυβερνήσεις που θα έχουν και τον τελευταίο λόγο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.  
Όσες περισσότερες υπογραφές έχουμε, τόσο μεγαλύτερη πίεση θα καταφέρουμε να ασκήσουμε. Για αυτό συνεχίζουμε και σου ζητάμε να μπεις και να υπογράψεις κι εσύ εδώ αν δεν το έχεις κάνει ήδη!
Διάβασε το ενημερωτικό δελτίο μας για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα supercredits που διεκδικούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.



πηγή: http://www.greenpeace.org/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου