Κυριακή, 30 Αυγούστου 2015

Φωτοερμηνευτική διαστροφή

anim St.Obs..gif 
Η γεωπολιτική διαχείριση και η διαμόρφωση κατάλληλων στρατηγικών σχεδίων για το παρόν και το μέλλον των χρήσεων γης, αποτελούν αναπόστατες αρχές μιας Πολιτείας που σέβεται την υπόστασή της. Βασικά εργαλεία υποβοήθησης των παραπάνω αρχών αποτελούν η σύνταξη και η κύρωση των δασικών χαρτών. Η Ελλάδα αποτελεί την εξαίρεση στον ευρωπαϊκό χώρο, δηλαδή παρουσιάζεται ως η χώρα του 21ου αιώνα που δεν έχει ακόμη ολοκληρωμένα θεσμοθετημένο Εθνικό Κτηματολόγιο.
 
Παρηγοριά όμως αποτελεί το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία, με προτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από τις συνεχιζόμενες χρηματοδοτήσεις της ίδιας προς τη χώρα μας, πραγματοποιείται μια μεγάλη προσπάθεια για τη σύνταξη και την κύρωση των δασικών χαρτών. Έτσι λοιπόν με κριτήριο τον βαθμό αναγκαιότητας, οι περιοχές της Ελλάδας κατανεμήθηκαν σε ομάδες προτεραιότητας και ανατέθηκαν με διεθνή διαγωνισμό (σ.σ. συμβάσεις Δ1, Δ2, Δ3... έχουμε μείνει στη Δ6) σε εταιρείες μελετών για την φωτοερμηνεία και οριοθέτησή τους, αποδίδοντάς τους τον δασικό ή μη, χαρακτήρα.
 
Η απόδοση του δασικού ή μη, χαρακτήρα σε μια έκταση δεν είναι μια απλή περίπτωση και παράλληλα δεν επιδέχεται λανθασμένους χειρισμούς και εκτιμήσεις. Σημαντικά βοηθήματα στον δασικό φωτοερμηνευτή αποτελούν οι αναλογικές αεροφωτογραφίες του 1945 και του σήμερα (σ.σ. άμα διαθέτεις και του 1960 ακόμη καλύτερα), το στερεοσκόπιο, το σχεδιαστικό λογισμικό και μπόλικες δόσεις υπομονής και επιμονής. Μέσα από τους κοίλους φακούς του στερεοσκοπίου (σ.σ. έχεις πάντα μαζί σου το τυχερό στερεοσκόπιο) μπαίνεις στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και παρατηρείς τις διαφοροποιήσεις του εδάφους, σχεδιασμένες από την φυσική επιλογή και τις ανθρώπινες, νόμιμες και μη, επεμβάσεις. Οι σκέψεις σου ανακατευθύνονται, σχηματίζοντας ένα μωσαϊκό τεσσάρων διαστάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου.
 
Μέσα από ερμηνεία της εικόνας και πηγαίνοντας το χρόνο πίσω, αντιλαμβάνεσαι και αρκετές φορές θαυμάζεις την ανθρώπινη δύναμη, που μέσα από τον μόχθο προσπάθησε να επιβιώσει. Τρανό παράδειγμα αποτελούν οι βαθμίδες των αρόσιμων εκτάσεων στο Όρος Ταΰγετος και σε υψόμετρο 1800 μέτρων με κλίσεις που σε θέτουν ενώπιου του Θεού! Δεν μπορεί παρά να προκαλέσει δέος και σεβασμό σε αυτούς, που αψιφώντας τον κάματο, θέλησαν να δημιουργήσουν στο έδαφος το αναγκαίο για επιβίωση.

Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, η φωτοερμηνεία και η εκτίμηση και απόδοση της πραγματικότητας στην έκταση δεν είναι απλό γεγονός. Έχεις όμως την ευθύνη και την υποχρέωση να φανερώσεις την αλήθεια για το καλό της κοινωνίας και του περιβάλλοντος, δηλαδή πάλι για το δικό μας καλό. Κατά τη διάρκεια της φωτοερμηνείας προσπαθείς να φανερώσεις την αλήθεια και συνάμα να αποδόσεις δικαιοσύνη, από την κρίση σου για τον χαρακτήρα μιας έκτασης, μέσω της οριοθέτησής της. Η γη μαρτυρά πάντα την αλήθεια και έχοντας μνήμη, αποτυπώνει σαν ένα καλοδιατηρημένο φιλμ, τις ανθρώπινες επεμβάσεις και παρεμβάσεις.

Τις περισσότερες φορές δεν αισθάνεσαι μόνος, αλλά νιώθεις ότι έχεις έμπρακτα την βοήθεια συναδέλφων σου, βοήθεια που απορρέει μέσα από την πρακτική εμπειρία των πρεσβυτέρων, όπως του Μπίλυ και του Μίστερ Τζώρτζ, αλλά και τη συναδελφικότητα του Τζιμάκου. Καθημερινά θα πρέπει να είσαι προσηλωμένος σε αυτό που έχεις μάθει να κάνεις, ανεξάρτητα την προσωπική σου διάθεση, αφού μέσα από την συγκεκριμένη ενασχόληση, μπορείς άθελά σου να αδικήσεις. Για αυτό είναι αναγκαία η ορθή διαχείρηση των καθημερινών προσωπικών σου συναισθημάτων και της διάθεσή σου, παραμερίζοντας καθετί που σου δημιουργεί αρνητισμό, ώστε να ελαχιστοποιήσεις την πιθανότητα ενός λάθους στην εργασία.

Τα ασπρόμαυρα μοτίβα των αεροφωτογραφιών του παρελθόντος και κυρίως του 1945, αποδίδουν σαν ακτινογραφία το είδος του χαρακτήρα της γης του τότε και σε προιδεάζουν βλέποντας το τώρα, για το τι έχει συμβεί στην εξέλιξη του χρόνου. Μέσα από την φωτοερμηνεία των αεροφωτογραφιών του παρελθόντος μέχρι σήμερα, νιώθεις σαν να έχεις μπει μέσα σε μια χρονοκάψουλα, ζώντας το τώρα, μέσα από εικόνες του παρελθόντος. Προσπαθείς να σχηματίσεις το παζλ που θα σε οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα για τον χαρακτήρα μιας περιοχής.

Και μέσα από την εμπειρία ετών, όπου έχουν περάσει εκατοντάδες ζεύγη αεροφωτογραφιών από μπροστά σου, νιώθεις σαν πολυταξιδεμένος, αφού έχεις περάσει από αμέτρητες περιοχές σε ολόκληρη την χώρα, τις έχεις περπατήσει νοερά και σε χρόνους του παρελθόντος, όπου δεν τους έζησες ποτέ. Η φωτοερμηνεία ως έννοια εργασίας, εμπεριέχει και μια διαστροφική πτυχή, αφού παρατηρείς το τώρα μέσα από τα χρονικά καρέ του παρελθόντος, συνυπολογίζοντας το μέλλον.

Στο τέλος της ημέρας έχεις την πεποίθηση ότι έχεις περπατήσει σπιθαμή προς σπιθαμή, περίπου 18 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης.

Διαστρέφοντας το χωροχρόνο, αποκτάς ψευδεπίγραφες μνήμες από περιοχές που δεν είχες επισκεφθεί ή φανταστεί ποτέ!
 
Stereoscopic Observation.jpg
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου