Παρουσιάστηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης η τελική πρόταση για την δημιουργία δικτύου Τραμ στην πόλη από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (εξωτερικό κόστος μεταφορών και ορθολογική κατανομή χρήσεων γης).
Παράλληλα παρουσιάστηκαν η χρηματοοικονομική και κοινωνικοοικονομική ανάλυση, το πλαίσιο χρηματοδότησης και η υλοποίηση του έργου.
Τα βασικά στοιχεία
Παράλληλα παρουσιάστηκαν η χρηματοοικονομική και κοινωνικοοικονομική ανάλυση, το πλαίσιο χρηματοδότησης και η υλοποίηση του έργου.
Τα βασικά στοιχεία
Στην σχεδίαση του Τραμ ελήφθη υπόψη η ανάπτυξη όλων των μέσων μεταφοράς (και του Μετρό με την επέκταση προς Καλαμαριά και Μίκρα) ενώ έχει σκοπό να λειτουργεί συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το ΜΕΤΡΟ και όχι ανταγωνιστικά.
Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου κοντά στο 1 ευρώ.
Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:
- ΚΤΕΛ - Ελαιώνες : Μήκος 10,8 χλμ . Χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
- ΝΣΣΘ - Ελαιώνες : μήκος 8,76 χλμ χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά
- Πλατεία Ευόσμου - Μίκρα : μήκος 14,3 χλμ, χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά
Προβλέπονται 43 στάσεις με 5 τερματικούς σταθμούς, ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.
Τα 45 οχήματα που θα χρησιμοποιηθουν θα έχουν χωρητικότητα 220 άτομα ( 140 όρθιοι, 40 καθήμενοι) με μέση ταχύτητα 20-21 χλμ/ώρα (μέγιστη 80χλμ/ώρα).
Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημηρεσιως ανέρχονται σε 172.000, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης κατά 24.000, και ετησίως υπολογίζονται σε πάνω από 51εκ επιβάτες.
Η χρηματοδότηση του Τραμ
Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24χλμ, προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 515,76 εκ ευρώ (20-22 εκ ευρώ το χιλιόμετρο). Από τα χρήματα αυτά τα 146,3 εκ ευρώ είναι για το κόστος του τροχαίου υλικού και τα υπόλοιπο για τις υποδομές.
Την υλοποίηση του Τραμ προτείνετε να αναλάβει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ σε συνεργασία με τον ΣΑΣΘ.
Για τη χρηματοδότηση προβλέπονται νέες μορφές με διευρυμένα ΣΔΙΤ και μόχλευση επενδύσεων, αξιοποίηση του προγράμματος χρηματοδότησης JESSICA, χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος "Δέσμευση τη Αξίας Γης" και τέλος με την επένδυση εσόδων από την αναβαθμισμένη ελεγχόμενη στάθμευση ΙΧ, από συμπληρωματικά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ και μακροπροθεσμα από χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο.
Το χρονοδιαγραμμα υλοποίησης προβλέπει δημοπράτηση του έργου μέχρι τέλους 2014, ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ - ΕΛΑΙΩΝΕΣ) ως το τέλος του 2020, δεύτερη φάση (ΧΑΝΘ -ΜΙΚΡΑ) ως το τέλος 2025 και τρίτη φάση (ΝΣΣΘ- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) ως το τέλος του 2030.
Ανάμεσα στα ωφέλη του Τραμ είναι η μείωση των ρύπων και των τροχαίων ατυχημάτων, η προσέλκυση επενδύσεων και η δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Παράλληλα προβλέπεται ότι θα γίνουν και αναπλάσεις και αναβαθμισεις περιοχών, τακτοποιησεις οδών, αύξηση ελκυστικοτητας και καλής εικόνας της πόλης.
πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/ , http://www.rthess.gr/
Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημηρεσιως ανέρχονται σε 172.000, με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης κατά 24.000, και ετησίως υπολογίζονται σε πάνω από 51εκ επιβάτες.
Η χρηματοδότηση του Τραμ
Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24χλμ, προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 515,76 εκ ευρώ (20-22 εκ ευρώ το χιλιόμετρο). Από τα χρήματα αυτά τα 146,3 εκ ευρώ είναι για το κόστος του τροχαίου υλικού και τα υπόλοιπο για τις υποδομές.
Την υλοποίηση του Τραμ προτείνετε να αναλάβει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ σε συνεργασία με τον ΣΑΣΘ.
Για τη χρηματοδότηση προβλέπονται νέες μορφές με διευρυμένα ΣΔΙΤ και μόχλευση επενδύσεων, αξιοποίηση του προγράμματος χρηματοδότησης JESSICA, χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος "Δέσμευση τη Αξίας Γης" και τέλος με την επένδυση εσόδων από την αναβαθμισμένη ελεγχόμενη στάθμευση ΙΧ, από συμπληρωματικά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ και μακροπροθεσμα από χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο.
Το χρονοδιαγραμμα υλοποίησης προβλέπει δημοπράτηση του έργου μέχρι τέλους 2014, ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ - ΕΛΑΙΩΝΕΣ) ως το τέλος του 2020, δεύτερη φάση (ΧΑΝΘ -ΜΙΚΡΑ) ως το τέλος 2025 και τρίτη φάση (ΝΣΣΘ- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) ως το τέλος του 2030.
Ανάμεσα στα ωφέλη του Τραμ είναι η μείωση των ρύπων και των τροχαίων ατυχημάτων, η προσέλκυση επενδύσεων και η δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Παράλληλα προβλέπεται ότι θα γίνουν και αναπλάσεις και αναβαθμισεις περιοχών, τακτοποιησεις οδών, αύξηση ελκυστικοτητας και καλής εικόνας της πόλης.
πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/ , http://www.rthess.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου