Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

Δημόσιος χώρος - Αγρίνιο. Ναι ή όχι στις πεζοδρομήσεις;

 
 
Πραγματοποιήθηκε απόψε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Αγρινίου η ειδική εκδήλωση παρουσίασης της μελέτης για τις τροποποιήσεις της κυκλοφοριακής μελέτης του Αγρινίου που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την πλήρη πεζοδρόμηση των οδών που περιβάλλουν την κεντρική πλατεία, αλλά και άλλων κεντρικών οδών του Αγρινίου, αλλαγές στη φορά κίνησης των οχημάτων σε πολλές οδούς και βασικό στόχο το να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα από το εμπορικό κέντρο της πόλης.

Η εκδήλωση που είχε τα χαρακτηριστικά της ανοιχτής διαβούλευσης σημαδεύτηκε από τις αντιδράσεις φορέων, κυρίως του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου, αλλά και των παρατάξεων της αντιπολίτευσης του δήμου Αγρινίου, στη γενικότερη φιλοσοφία των προτεινόμενων αλλαγών. Αρχικά έγινε η παρουσίαση της μελέτης από τον μελετητή κ. Παρασκευόπουλο, που τυγχάνει ο ίδιος να έχει κάνει τις κυκλοφοριακές μελέτες που προηγήθηκαν επί δημαρχιών Σώκου και Μοσχολιού. Σε αυτή τη αναδρομή των κυκλοφοριακών αλλαγών αναφέρθηκε αρχικά ο μελετητής λέγοντας πως οι προτεινόμενες αλλαγές είναι η συνέχεια των αλλαγών που προηγήθηκαν και εξήγησε πως βασικός στόχος είναι να δοθεί χώρος στους πεζούς και το κέντρο της πόλης να πάψει να λειτουργεί ως κυκλοφοριακός κόμβος, αλλά με τις πεζοδρομήσεις να γίνει ουσιαστικά μια «διεύρυνση» της κεντρικής πλατείας, κάτι που εκτίμησε πως θα συμβάλλει στην αναζωογόνηση της πόλης.

Από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου ο πρόεδρός του Π. Μπεσίνης χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός ότι ο Σύλλογος δεν εκλήθη πουθενά από το δήμο για να καταθέσει τις απόψεις του, πριν προχωρήσει η κυκλοφοριακή μελέτη. Εκτίμησε πως η πόλη δεν διαθέτει ιστορικό, αλλά εμπορικό κέντρο και πως οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αλλάζουν ριζικά την εικόνα του κέντρου της πόλης και πως το καθιστούν από μη επισκέψιμο σε μη προσβάσιμο, λόγω των πολλών πεζοδρομήσεων. Πρέπει να αναρωτηθούμε πως και για ποιους θέλουμε το κέντρο, είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για πόλη – καφετέρια, ενώ εκτίμησε πως οι πεζόδρομοι με βάση την εμπειρία της πόλης υποβαθμίζουν την κατοικία, αυξάνουν τις δραστηριότητες αναψυχής και εστίασης και εν τέλει μειώνουν την εμπορική κίνηση. Χαρακτήρισε ακόμη ο Π. Μπεσίνης στρεβλή τη στόχευση της μελέτης και τέλος ζήτησε την απόσυρσή της και την αναθεώρησή της χωρίς χρονοδιαγράμματα.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Δ. Τραπεζιώτης ουσιαστικά συντάχθηκε με τις ενστάσεις του Εμπορικού Συλλόγου και έκανε μια γενικότερη κριτική κάτω από το πρίσμα του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, μέρος του οποίου είναι και οι αλλαγές στο κυκλοφοριακό της πόλης. Χαρακτήρισε τα μέτρα που προτείνονται στη μελέτη αποσπασματικά και σημείωσε ότι η δημοτική αρχή κινείται με βήματα «εντός και επί τα αυτά», εξηγώντας ότι το ενδιαφέρον της εξαντλείται από το Συντριβάνι μέχρι την Πλατεία. «Η πόλη σφραγίζεται με πεζοδρόμους» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως πρέπει να γίνονται πεζόδρομοι επιλεκτικά, όπου υπάρχουν τοπόσημα και όχι όπου να ΄ναι. Έκανε ακόμη λόγω για άγχος της δημοτικής αρχής να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες του τεχνικού προγράμματος για το 2017 και 2018, όπως αναφέρει και το ΤΕΕ στην εκτίμησή του για το πρόγραμμα της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης και κάλεσε τη δημοτική αρχή να κάνει ένα ενιαίο σχεδιασμό με ταυτόχρονες προβλέψεις για αύξηση του πρασίνου, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των κοινόχρηστων χώρων. Τέλος εξέφρασε και τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι στη μελέτη δεν καταγράφονται απόψεις φορέων της πόλης (ωστόσο στη συνέχεια τουλάχιστον η εκπρόσωπος της Τροχαίας Αγρινίου διέψευσε κάτι τέτοιο).

Ο Στ. Μερμίγκης από το Ανυπότακτο Αγρίνιο έκανε λόγο για διαβούλευση εκ των υστέρων και τόνισε συντασσόμενος με τους προβληματισμούς του Εμπορικού Συλλόγου πως είναι μείζον ζήτημα να απαντήσουμε στο ερώτημα «τι πόλη θέλουμε». Τόνισε επίσης το γεγονός ότι δεν έχει γίνει μια αποτίμηση των πεζοδρομήσεων που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια. Εκτίμησε ότι προέκυψε άνοδος των αντικειμενικών αξιών, πως δεν υπάρχει έλεγχος στους πεζοδρόμους (τραπεζοκαθίσμα, αυθαίρετες κατασκευές) πως δεν υπάρχουν στοιχεία για το αν μειώθηκαν ρύποι, σκουπίδια και γενικότερα κάθε είδους οχλήσεις. Ο Τίμος Παπανικολάου από τη Λαϊκή Συσπείρωση στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπήρξε η ενημέρωση που θα έπρεπε στους φορείς και πως η παράταξή του καταψήφισε το θέμα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Ο δήμαρχος Γ. Παπαναστασίου απαντώντας στις αιτιάσεις για τη διαβούλευση είπε πως η δημοτική αρχή έκανε αυτό που έπρεπε και έδωσε τη δυνατότητα στους φορείς να συναντηθούν με τον μελετητή για να λάβει υπ΄όψιν τις απόψεις τους. Τόνισε πως κάθε παρέμβαση θα είχε εξ΄ορισμού κάποιες αντιδράσεις, αφού όλοι οι φορείς δεν έχουν τα ίδια συμφέροντα – στόχους. Είπε ακόμη πως η αποτίμηση που κάνει ο ίδιος για τους πεζοδρόμους είναι πως άλλαξαν την εικόνα της πόλης και οι διάφορες επαγγελματικές ομάδες δεν έχασαν από αυτό, μάλιστα πρόσθεσε πως χωρίς να θέλει να ευλογήσει τις προηγούμενες δημοτικές αρχές οι πεζοδρομήσεις λειτούργησαν θετικά και πως στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθεί και τώρα ο δήμος. Ακόμη υπερασπίστηκε τις προτεινόμενες πεζοδρομήσεις πέριξ της πλατείας λέγοντας χαρακτηριστικά πως ο δρόμος μεταξύ πλατείας και Παπαστράτου «είναι για να περνούν κάποιοι με το αυτοκίνητο κάνοντας τον κλαρινογαμπρό»… Απάντησε ακόμη προς τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «αν βάζαμε τα αυτοκίνητα στο κέντρο θα μας έλεγαν να κάνουμε πεζοδρομήσεις, τώρα που κάνουμε πεζοδρομήσεις θέλουν να βάλουμε τα αυτοκίνητα στο κέντρο;» Τόνισε πως ο δήμος θα εξετάσει το θέμα των χρήσεων των πεζοδρόμων και δεν θα επιτρέψει να μετατραπούν σε καφενείο… Αναφερόμενος και στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης είπε πως τώρα συζητιέται μόνο η κυκλοφοριακή μελέτη και πως το πρόγραμμα αυτό δεν σχετίζεται με το αν αντιδρομηθεί κάποιος δρόμος ή μεταφερθεί λίγα μέτρα πιο κάτω η πιάτσα των ταξί. Ωστόσο εξήγησε πως το πρόγραμμα θα αξιοποιηθεί για την εικόνα που θα λάβουν οι πεζόδρομοι, εξηγώντας ότι θα χρησιμοποιηθούν φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, θα προστεθεί πράσινο και υδάτινο στοιχείο, ενώ υπογράμμισε πως δεν θα υπάρχει αποκλεισμός των πεζοδρόμων για ασθενής ή ΑμΕΑ, αφού όπως θα ανέφερε οι πεζοδρομήσεις θα γίνουν με σύγχρονα μέσα (βυθιζόμενες μπάρες κτλ). Τέλος διαβεβαίωσε πως από το προτεινόμενο σχέδιο δεν θα κοπεί η πόλη στα δύο και πως ο ίδιος επιθυμεί στο κέντρο να υπάρχουν περισσότεροι χώροι για τους πεζούς παρά για τα Ι.Χ.
 
 
Για συνέχεια του θέματος  στον σύνδεσμο http://www.agrinioculture.gr/2016/09/14/agrinio-ne-i-ochi-stis-pezodromisis/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου