Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Ομάδα του Πελίτι και στη Λάρισα

 
09 copy

Αγαπητοί φίλοι του Πελίτι με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι από σήμερα 11/11/2014 ανοίγει επίσημα και η ομάδα του Πελίτι στη Λάρισα με συντονιστή το Γιάννη Τσιουρή.
Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στην νέα ομάδα του Πελίτι στη Λάρισα. Η ομάδα έχει να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στη καρδιά του Θεσσαλικού κάμπου. Σε μια περιοχή που παρόλη την εκβιομηχάνιση της γεωργίας υπάρχουν πολλοί καλλιεργητές που συνεχίζουν να κρατάνε το δικό τους σπόρο.

Συντονιστής είναι ο Γιάννης Τσιουρής και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της ομάδας larisa@peliti.gr

 
Για το Πελίτι
Παναγιώτης Σαϊνατούδης

 
Λίγα λόγια για το Γιάννη Τσιουρή

Ο Γιάννης Τσιουρής Κατάγεται από τη Δρακότρυπα Καρδίτσας και μένει στην Τερψιθέα Λάρισας. Ασχολείται με το εμπόριο εδώ και 24 χρόνια στην πόλη της Λάρισας. Είναι παντρεμένος με τη Γεωργία Νάτσιου και έχουν 3 μικρά παιδιά.

Όπως μας λέει ο ίδιος: "Άρχισα να ασχολούμαι με την κηπουρική πριν από 6 χρόνια, όταν μετακόμισα στην Τερψιθέα Λάρισας. Εκεί μπόρεσα και έφτιαξα με πολύ μεράκι τον δικό μου κήπο. Στην αρχή με φυτά έτοιμα, από τη λαϊκή. Στην προσπάθειά μου να κρατήσω σπόρους από εκείνα τα φυτά για την επόμενη χρονιά, με ενημερώσανε ότι δεν μπορούσα. Και ότι είμαι υποχρεωμένος κάθε χρόνο να αγοράζω φυτά. Μέχρι τότε δεν ήξερα τι είναι τα υβρίδια.

Η ανάγκη όμως να είμαι αυτόνομος και ανεξάρτητος με έκαναν να αρχίσω να ψάχνω για παλιούς σπόρους. Στην αρχή βρήκα μόνο καλαμπόκι, ντόπιο, από τη θεία μου στη Μαγούλα Καρδίτσας. Όλοι μου λέγανε ότι δεν υπάρχουνε πλέον παλιοί σπόροι.

Η γνωριμία μου με το ΠΕΛΙΤΙ ήτανε τυχαία αλλά και καθοριστική για την μετέπειτα ερασιτεχνική μου ενασχόληση με την κηπουρική. Η πρώτη γνωριμία έγινε στην
2η Πανθεσσαλική Γιορτή Ανταλλαγή Παραδοσιακών Ποικιλιών. Εκεί βρήκα όλους τους σπόρους που έψαχνα, που κάποιοι μου λέγανε ότι δεν υπάρχουνε.

Από τη 2η χρονιά άρχισα να φυτεύω μόνο παραδοσιακές ποικιλίες. Έχω τους δικούς μου σπόρους, πολλούς απ’ τους οποίους καλλιεργώ για 4η χρονιά στον κήπο μου. Η καλλιέργεια που κάνω είναι ως επί το πλείστον «παραδοσιακή». Δηλαδή δεν χρησιμοποιώ καθόλου σκευάσματα. Σπανίως, ψεκάζω με «τσουκνίδα», με καυτερή πιπεριά ή με σαπουνόνερο.

Πλέον καλύπτουμε το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μας σε ζαρζαβατικά από τον κήπο μας. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας «τι είναι ο σπόρος» και πόσο σημαντικό είναι για τον άνθρωπο να έχει «ελεύθερη πρόσβαση» σε αυτόν. Τα παιδιά μας ξέρουνε από γεύσεις και έχουνε μάθει να σέβονται τη φύση.
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου