Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

Όταν η λαδοελιά και ο Κήπος των Ηρώων έγιναν brand

 
 
Tα τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης, όλοι μας λένε πως πρέπει να γυρίσουμε στην πρωτογενή παραγωγή. Ποια παραγωγή όμως, αυτή που πουλιέται χύμα…;; Σήμερα στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας πραγματοποιήθηκε το 1ο εργαστήρι διαβούλευσης με τίτλο «Παράγω, Αξίζω, Προχωρώ» και παρουσιάστηκε ένα παράδειγμα της «άλλης» παραγωγής. Της παραγωγής που συνδυάζει το ποιοτικό προϊόν με ένα σύγχρονο τρόπο προώθησης και πώλησης.

Η Κλεοπάτρα Τσορβαντζή, Γενικός ∆ιευθυντής Messolongi Fields, παρουσίασε το παράδειγμα της εταιρείας της. Το ποιοτικό λάδι της περιοχής μας βρίσκεται πλέον στα ράφια της Ελβετίας, της Αυστραλίας και της Γερμανίας και πιθανότατα σύντομα θα υπάρχει και στα ράφια της Αμερικής. Πως έγινε αυτό; Κάνοντας μάρκα την ιστορία! Η Messolongi Fields δημιούργησε τρία προϊόντα εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδο που τα «έντυσε» με την παγκόσμια σε απήχηση ιστορία του Μεσολογγίου. Το πρώτο είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Lord Byron’s και το όνομα του προϊόντος ανοίγει πολύ εύκολα τις «πόρτες», το δεύτερο είναι το Philhellene με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ανωτέρας κατηγορίας, με όνομα του προϊόντος το κίνημα που δημιούργησαν οι ξένοι υπέρ του αγώνα των Ελλήνων εμπνεόμενοι από το Μεσολόγγι και τέλος το Garden of Heroes το βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Η επιτυχία όμως των προϊόντων δεν βασίζεται μόνο στην «εκμετάλλευση» της ιστορίας. Η Messolongi Fields δημιούργησε ένα λάδι συνδυασμού της κλασικής Κορωνέικης ποικιλίας και της ποικιλίας της περιοχής μας της Κουτσουρελιάς, της λαδοελιάς που λέμε πιο λαϊκά. Όπως εξήγησε η Κλεοπάτρα Τσορβαντζή το λάδι αυτής της ποικιλίας της περιοχής μας έχει μια πιο γλυκιά γεύση που αρέσει στο εξωτερικό. Και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Χτίσαμε και το μύθο της αρχαίας ποικιλίας… και εννιά στις δέκα πετύχαινε, δοκίμαζαν, τους άρεσε και το ήθελαν». Στις συμβουλές που άκουσε το ακροατήριο στο Επιμελητήριο από την εμπειρία της Κλεοπάτρας Τσορβαντζή είναι το ότι η ίδια δεν λυπήθηκε τα χρήματα για την εικόνα των προϊόντων, γιατί όπως εξήγησε είναι επένδυση για το προϊόν. Ενώ ακόμη κάλεσε όσους σκέφτονται να δοκιμάσουν την τύχη τους στις εξαγωγές να επιδιώξουν αργά και μικρά βήματα. «Δεν είναι απαραίτητο να πας στη Αnuga, τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων στον κόσμο που γίνεται στην Γερμανία, μπορείς με μόνο 1.000 ευρώ να συμμετάσχεις σε μικρότερες και στοχευμένες εκθέσεις που γίνονται στο εξωτερικό» είπε χαρακτηριστικά.
 
Εμείς μπορεί να ξέρουμε ότι τα προϊόντα μας είναι εξαιρετικής ποιότητας, στο εξωτερικό όμως δεν ξέρουν ότι η Ελλάδα παράγει λάδι και κρασί, με αυτή τη φράση ως αφορμή εξήγησε ο ∆ημοσθένης Μπρούσαλης, Γενικός ∆ιευθυντής DASC Branding, τη σημασία της σωστής εικόνας ενός προϊόντος λέγοντας πως ένα προϊόν πρωτοαγοράζεται με τα μάτια και ξανααγοράζεται με την ποιότητα. Ένα ακόμη παράδειγμα νοοτροπίας που πρέπει να ξεπεραστεί ανέφερε ο ∆ημοσθένης Μπρούσαλης, αυτό της συνεργασίας του Γεωργικού Συνεταιρισμού της Κριτσάς, στο Λασίθι της Κρήτης με την εταιρεία Gaea μαζί παράγουν το μόνο ελληνικό λάδι που έχει κερδίσει δυο φορές τη μεγαλύτερη παγκόσμια διάκριση Mario Solinas του Διεθνούς Συμβουλίου Ελιάς (ΙΟC). Αυτό συνέβη μόνο όταν ο Συνεταιρισμός ξεπέρασε το ταμπού της συνεργασίας με έναν ιδιώτη και βρέθηκε από εκεί που πουλούσε το προϊόν του κυρίως χύμα, με αποτέλεσμα μειωμένα έσοδα για τους καλλιεργητές του, να έχει πολλαπλασιάσει τα έσοδά του από ένα λάδι που κατέκτησε τις διεθνείς αγορές και ψηφίστηκε ως το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο!
 
πηγή: http://www.agrinioculture.gr/
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου