Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Λίγο κρασί, λίγο πετρέλαιο κι Άγιο Όρος… χωρίς αρωγό

 
 
pic
του Γιώργου Αλεξάκη
 
Τον αριθμό ρεκόρ του 1 εκατ. αναμένεται να φτάσουν οι επισκέπτες φέτος από τη Ρωσία, αποτελώντας μια προνομιακή δεξαμενή πελατών για τα ελληνικά καταναλωτικά προϊόντα. Ειδικά, το κρασί και το λάδι αποτελούν επιλογή για τους Ρώσους με την αυξημένη, σήμερα, καταναλωτική δυνατότητα.
 
Ήδη, πολλοί επιχειρηματικοί όμιλοι κινούνται δραστήρια, παρά τις δυσκολίες, έχοντας ως χώρες – γέφυρες την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία, που λόγω ένταξης στην Ε.Ε. προσφέρουν πλεονεκτήματα. Τσάνταλης, Λαζαρίδης, Κουρτάκης είναι μερικά από τα ελληνικά Brand που έχουν παρουσία. Ακολουθούν κι άλλοι παραγωγοί, όπως Γεροβασιλείου, Παυλίδης, ενώ τελευταία υπάρχει και παρουσία από την Κρήτη.

Μάλιστα, «συν θεώ» γίνονται deal, ειδικά στη διακίνηση κρασιού στη Ρωσία καθώς ο σεβασμός των Ρώσων στο Άγιο Όρος δίνει προβάδισμα σε ετικέτες που παράγονται εκεί (Μετόχι, Χρωμίτσα του Τσάνταλη κλπ). Παράλληλα ήδη ο leader tour operator ρώσων τουριστών στη Χαλκιδική, Μουζενίδης travel διοργανώνει αυτές τις ημέρες επισκέψεις ρώσων tour operator στη δυτική Ελλάδα για να προωθήσει από κοινού θεματικό τουρισμό με αιχμή τα οινοποιεία της Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δ. Μακεδονίας, αλλά και τα Μετέωρα.

Επίσης, οι χιλιάδες ρώσοι τουρίστες, που έρχονται στη χώρα, και ειδικά στην Κρήτη αποτελούν προνομιακούς πελάτες, καθώς είναι ήδη οικείοι με τα προϊόντα. Γι΄ αυτό κι όμιλος Μαμιδάκη, που έχει ήδη ενεργειακές σχέσεις με τη Ρωσία, εκμεταλλεύεται τα υφιστάμενα κανάλια, για να προωθεί προϊόντα, από τις δραστηριότητες πρωτογενούς τομέα, που έχει αναπτύξει στα Χανιά.
 

Παγωμένος ο ελληνορωσικός αγωγός …. Κρασιού

Ωστόσο, η παγωνιά που επικράτησε στις ελληνο - ρωσικές σχέσεις τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι επηρέασε και τα σχέδια για υπογραφή διακρατικής συμφωνίας για την προώθηση του ελληνικού κρασιού στην αχανή χώρα. Μια τέτοια συμφωνία θα διευκόλυνε σημαντικά την προσπάθεια διείσδυσης σε μια αγορά, που λόγω αυξημένου πλέον τουριστικού ρεύματος, είναι οικεία με τα ελληνικά προϊόντα. Θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «ένας άλλου είδους αγωγός, με σίγουρα κέρδη και μειωμένες γεωστρατηγικές εντάσεις» σημειώνει στέλεχος της αγοράς οίνου.

«Πάμε σε μια έκθεση και συναντάμε ανυπέρβλητες δυσκολίες. Δεν μπορούμε να φέρουμε πάνω από μια δύο φιάλες κρασί για να δείξουμε. Εάν δεν έχουμε εκεί εισαγωγέα, οφείλουμε μέσα από διαδικασίες σύνθετες να φέρουμε μέσω τρίτης χώρας προϊόντα για να τα παρουσιάσουμε» δηλώνει με εύλογη απορία ο κ. Σωτήρης Ιωάννου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Κατώγι – Στροφιλιά Α.Ε. και πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου, που εκπροσωπεί το σύνολο του κλάδου, συνεταιριστικές οργανώσεις και ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η διακρατική συμφωνία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα μπορούσαν ξεδιπλωθούν οι στρατηγικές προώθησης των εταιριών και των συνεταιρισμών. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, θα μπορούσε να αποτελέσει ανάχωμα για τις πιέσεις, λόγω του country risk που δέχονται οι ελληνικές εταιρίες και συνεταιριστικές οργανώσεις, από τους εισαγωγείς. «Μας ασκούν ασφυκτική πίεση για τις τιμές. Εκμεταλλεύονται την κακή εικόνα της χώρας» σημειώνει ο κ. Ιωάννου, τονίζοντας ότι η ύπαρξη μιας συμφωνίας θα μπορούσε να ξεκαθαρίσει ένα σαφές πλαίσιο συνεργασίας.

 
Στα χαρτιά μνημόνιο συνεργασίας της ΕΔΟΑΟ με Υπ. Εξ

Για την προώθηση του ελληνικού κρασιού όχι μόνο στη Ρωσία, αλλά και στην Κίνα (όπου κι εκεί δεν υπάρχει διακρατική συμφωνία) πριν 4 χρόνια υπήρξε μνημόνιο συνεργασίας της ΕΔΟΑΟ με τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών, αλλά και το υπουργείο Εξωτερικών, χωρίς, ωστόσο, αποτέλεσμα…ακόμη.
 
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου