Η ποδηλασία δημιουργεί ασφαλείς δρόμους, μειώνει τις αιτίες της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής, προάγει ένα υγιές περιβάλλον και περιορίζει τις επιπτώσεις και το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης που σχετίζονται με την σωματική αδράνεια. Παρέχει ισότητα και την πρόσβαση σε βιώσιμες, οικονομικά προσιτές λύσεις για τη μεταφορά και δημιουργεί διασκέδαση, ζωντανές και βιώσιμες γειτονιές.
Γι' αυτό πόλεις σε όλο τον κόσμο εκπονούν ειδικά προγράμματα υποστήριξης της χρήσης των ποδηλάτων από τους κατοίκους και επισκέπτες. Το Portland έχει εκπονήσει το δικό του πρόγραμμα που εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 11 Φεβρουαρίου 2010.
Διαβάστε παρακάτω το ολοκληρωμένο σχέδιο
Διαβάστε παρακάτω το ολοκληρωμένο σχέδιο
1. Εξώφυλλο.
2. Δήλωση οράματος και περίληψη
3. Μέρος πρώτο: μια πόλη παγκοσμίου κλάσεως για το ποδήλατο
4. Μέρος δεύτερο: ένα πλαίσιο πολιτικών για το ποδήλατο
5. Μέρος τρίτο: ένα σύστημα μεταφοράς με ποδήλατο
6. Μέρος τέταρτo: Προγράμματα υποστήριξης χρήσης των ποδηλάτων
7. Μέρος πέμπτο: Στρατηγικό σχέδιο εφαρμογής
8. Παράρτημα: Σχέδιο δράσεων και λίστα έργων
9. Συνιστώμενος χάρτης δικτύου ποδηλατόδρομων
10. Έρευνα καλών πρακτικών
Υπάρχουν όμως κριτήρια με τα οποία μπορεί να κριθεί μια πόλη ότι είναι φιλική στη μετακίνηση με ποδήλατο;
Η Ένωση των Αμερικανών Ποδηλατιστών έχει υιοθετήσει πέντε κριτήρια γνωστά και ως "The Five E's"
2. Δήλωση οράματος και περίληψη
3. Μέρος πρώτο: μια πόλη παγκοσμίου κλάσεως για το ποδήλατο
4. Μέρος δεύτερο: ένα πλαίσιο πολιτικών για το ποδήλατο
5. Μέρος τρίτο: ένα σύστημα μεταφοράς με ποδήλατο
6. Μέρος τέταρτo: Προγράμματα υποστήριξης χρήσης των ποδηλάτων
7. Μέρος πέμπτο: Στρατηγικό σχέδιο εφαρμογής
8. Παράρτημα: Σχέδιο δράσεων και λίστα έργων
9. Συνιστώμενος χάρτης δικτύου ποδηλατόδρομων
10. Έρευνα καλών πρακτικών
Υπάρχουν όμως κριτήρια με τα οποία μπορεί να κριθεί μια πόλη ότι είναι φιλική στη μετακίνηση με ποδήλατο;
Η Ένωση των Αμερικανών Ποδηλατιστών έχει υιοθετήσει πέντε κριτήρια γνωστά και ως "The Five E's"
Μηχανική (Engineering)Εξετάζεται η τεχνική υποδομή της πόλης. Θα πρέπει να υπάρχει ένα master plan, ολοκληρωμένα δίκτυα δημόσιων ποδηλατοδρόμων, χώροι εξυπηρέτησης, ασφαλούς στάθμευσης ποδηλάτων, κ.α.
Εκπαίδευση (Education)
Εξετάζεται η προσπάθεια της πόλης για την εκπαίδευση των ποδηλατιστών κάθε ηλικίας, ώστε να οδηγούν με ασφάλεια σε όλα τα είδη δρόμων καθώς και σε δρόμους της πόλης με μεγάλη συμφόρηση. Επίσης η εκπαίδευση των αυτοκινητιστών ώστε να μάθουν να μοιράζονται ασφαλώς τους δρόμους με τους ποδηλάτες.
Ενθάρρυνση (Encouragement)
Εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους η πόλη προωθεί και ενθαρρύνει τη χρήση ποδηλάτου. Προγράμματα, εκδηλώσεις, παιχνίδια, ασφαλείς διαδρομές προς το σχολείο, σύλλογοι, κ.α. Επίσης η ύπαρξη ειδικών χώρων για ποδήλατα, όπως πάρκα για εκτός δρόμου ποδηλασία, BMX, κ.α.
Νομοθεσία (Enforcement)
Εξετάζεται η ύπαρξη νόμων που περιγράφουν την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου στην πόλη και την αντίστοιχη συμπεριφορά των αυτοκινητιστών προς τους ποδηλάτες.
Αξιολόγηση και Σχεδιασμός (Evaluation & planning)
Εξετάζονται τα συστήματα που εφαρμόζει η πόλη για την αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης και για τον μελλοντικό σχεδιασμό της. Η καταγραφή ποσοτικών δεικτών όπως η χρήση και τα ατυχήματα, καθώς και η διαδικασίες για τη βελτίωση των δεικτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου