Στη κατεύθυνση ενός βιώσιμου, πιο φιλικού προς το περιβάλλον, μοντέλου κατανάλωσης φιλοδοξεί να βάλει τους Έλληνες καταναλωτές η ένταξη της Πράξης «Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση Καταναλωτών για την Οικιακή Ανακύκλωση, Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Κατανάλωση» στον Άξονα Προτεραιότητας «03- Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας, της Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική».
Στόχος του προγράμματος είναι η μακροπρόθεσμη χρήση και επαναχρησιμοποίηση είτε η ανακύκλωση των υπολειμμάτων, καθώς και η μείωση των οικιακών απορριμμάτων από τους καταναλωτές.
Δηλαδή, ο καταναλωτής, όταν αγοράζει, να επιλέγει πολυσύνθετα και να προτιμάει τις συσκευασίες, που μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει ο ίδιος, παραδείγματος χάρη, γυάλινες αντί πλαστικές, συσκευές πολλαπλών χρήσεων αντί μιας χρήσεως για αποθήκευση τροφών, υλικών κ.λπ. Επίσης, να προσέχει ο καταναλωτής την ποιότητα αγαθών, για να μπορεί να τα επεξεργαστεί μετά τη χρήση. Να μάθει, επιπλέον, ότι για να ανακυκλώσει τα υλικά στους μπλε κάδους, πρέπει να τα διαχωρίσει σε ανόργανα (Αλουμίνιο, χαρτί κ.λπ.) και οργανικά. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην ενημέρωση για την ανακύκλωση των ευαίσθητων υλικών (μπαταρίες, λαμπτήρες, ηλεκτρονικά, φάρμακα, αναπτήρες κ.λπ.).
Παράλληλα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση για την ανακύκλωση της οργανικής ύλης με τη μετατροπή του υλικού σε κάτι άλλο, όπως η μετατροπή ελαίων σε σαπούνι ή σε καύσιμη ύλη, το ψήσιμο «παλιού» ψωμιού για παξιμάδι, η μετατροπή κρασιού σε ξύδι, η μετατροπή του γάλατος σε άλλα γαλακτοκομικά όπως τυρί, γιαούρτι, ξινόγαλο κ.λπ. και η ανακύκλωση της οργανικής ύλης είτε για λίπασμα, μέσω κομποστοποίησης είτε για ζωοτροφή, από τα υπολείμματα των τροφών.
Για την ενημέρωση- ευαισθητοποίηση των καταναλωτών θα πραγματοποιηθούν ημερίδες, εργαστήρια, σεμινάρια, καθώς και θα γίνουν παρουσιάσεις σε αγορές βιοκαλλιεργητών, οικογιορτές και άλλες εκδηλώσεις. Θα εκδοθούν και θα διανεμηθούν ενημερωτικά φυλλάδια και άλλο έντυπο υλικό. Τέλος, θα γίνει ενημέρωση μέσα από τις ιστοσελίδες (site) και δημιουργία ιστολογίου επικοινωνίας (Blog) για άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές (ερωτήσεις- απαντήσεις), καθώς και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου