Στις 22 Σεπτέμβρη ήταν Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Πρωτοξεκίνησε στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000. Στον εορτασμό συμμετέχουν 1500 πόλεις της Ευρώπης και 4 του Καναδά. Κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και τα πόδια τους.
Σε αρκετές πόλεις της χώρας μας οι τοπικές αρχές παίρνουν διάφορες πρωτοβουλίες για να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες μας στην αποχή από τη χρήση μηχανοκίνητων έστω για μία ημέρα. Στην πόλη μας δυστυχώς δεν είδαμε ούτε μία ανακοίνωση, ούτε μια είδηση στον τύπο. Η ημέρα πέρασε μάλλον απαρατήρητη.
Στη χώρα μας, από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 1.500.000 νέα αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας κατά 80% την ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά τους θερμούς μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Greenpeace, την πρωτιά σε υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα κρατά η Θεσσαλονίκη, δεύτερη είναι η Αθήνα και ακολουθούν Λάρισα και Πάτρα. Σαν αποτέλεσμα, το 80% περίπου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου του έτους οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίσει λοιπόν κανείς το αυτοκίνητο ως δυνάστη της καθημερινής μας ζωής. Τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, η μόλυνση της ατμόσφαιρας και η ηχορύπανση, απασχολούν όλο και περισσότερους πολίτες της Ευρώπης. Παρόλο που οι περισσότερες πόλεις δυσλειτουργούν λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος, εν τούτοις ο αριθμός των οχημάτων και ο φόρτος της αστικής κυκλοφορίας διαρκώς αυξάνει, με επακόλουθο, να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής και υγείας των κατοίκων (ηχορύπανση, μόλυνση, μείωση των κοινόχρηστων χώρων, άγχος κ.α.).
Σε αρκετές πόλεις της χώρας μας οι τοπικές αρχές παίρνουν διάφορες πρωτοβουλίες για να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες μας στην αποχή από τη χρήση μηχανοκίνητων έστω για μία ημέρα. Στην πόλη μας δυστυχώς δεν είδαμε ούτε μία ανακοίνωση, ούτε μια είδηση στον τύπο. Η ημέρα πέρασε μάλλον απαρατήρητη.
Στη χώρα μας, από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 1.500.000 νέα αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας κατά 80% την ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά τους θερμούς μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Greenpeace, την πρωτιά σε υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα κρατά η Θεσσαλονίκη, δεύτερη είναι η Αθήνα και ακολουθούν Λάρισα και Πάτρα. Σαν αποτέλεσμα, το 80% περίπου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα και τα άλλα αστικά κέντρα κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου του έτους οφείλεται στην κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίσει λοιπόν κανείς το αυτοκίνητο ως δυνάστη της καθημερινής μας ζωής. Τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, η μόλυνση της ατμόσφαιρας και η ηχορύπανση, απασχολούν όλο και περισσότερους πολίτες της Ευρώπης. Παρόλο που οι περισσότερες πόλεις δυσλειτουργούν λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος, εν τούτοις ο αριθμός των οχημάτων και ο φόρτος της αστικής κυκλοφορίας διαρκώς αυξάνει, με επακόλουθο, να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής και υγείας των κατοίκων (ηχορύπανση, μόλυνση, μείωση των κοινόχρηστων χώρων, άγχος κ.α.).
Η ΟικόΣφαιρα θεωρεί, καθώς και αρκετοί άλλοι, ότι το μοντέλο της κοινωνίας μας κατευθύνεται από τον άκριτο καταναλωτισμό, ο οποίος έχει επιβάλει και επιβάλλει όλες τις καλές ή κακές συνήθειες στους ανθρώπους. Το αυτοκίνητο μπήκε βαθιά στη ζωή μας και η οικολογία του βάθους στέκεται αρνητικά απέναντί του, γιατί έχει αλλάξει τελείως τη φυσιογνωμία του περιβάλλοντος και την ανθρώπινη νοοτροπία και συμπεριφορά. Οι περισσότεροι από εμάς δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι ζούμε σε ένα αφύσικο περιβάλλον. Θεωρούμε ότι ο πολιτισμός και η τεχνολογία, μας προσφέρουν ανέσεις και ευκολίες, ενώ κατά βάθος υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής. Το αυτοκίνητο συνεισφέρει αρνητικά προς αυτή την κατεύθυνση και οι περισσότεροι δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε. Ας χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο όπου είναι αναγκαίο. Στην πόλη μας οι περισσότερες μετακινήσεις μπορεί να γίνουν με τα πόδια ή με ποδήλατο, άλλωστε αυτό επιβάλλεται και για λόγους υγείας.
Από το γραφείο τύπου της
ΟικόΣφαιρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου