Από ελληνική σταφίδα, ελαιόλαδο και παγωτό, μέχρι αλεύρι, ζυμαρικά, ντόνατ και σιροπιαστά έχουν πλέον τη δυνατότητα να απολαμβάνουν μουσουλμάνοι πολίτες σε όλο τον κόσμο, με τη λίστα των προϊόντων που δεν παραβιάζουν τους κανόνες τις θρησκείας τους ολοένα να μεγαλώνει.
Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ ο εταίρος της εταιρίας Greekexports ΕΠΕ σύμβουλοι εξαγωγών και πιστοποίησης Halal και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Θωμάς Βασσάρας.
Τα παραπάνω τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ ο εταίρος της εταιρίας Greekexports ΕΠΕ σύμβουλοι εξαγωγών και πιστοποίησης Halal και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Θωμάς Βασσάρας.
Όπως υπογράμμισε “καταγράφεται ολοένα και πιο έντονο το ενδιαφέρον των Ελλήνων επιχειρηματιών να αποκτήσουν τις θρησκευτικές πιστοποιήσεις Halal (για μουσουλμάνους) και Kosher (για Εβραίους)”.
Επισήμανε ότι την πιστοποίηση Ηalal έχουν ήδη λάβει, ή βρίσκονται στη διαδικασία να αποκτήσουν, συνολικά 60 ελληνικές επιχειρήσεις και διευκρίνισε ότι ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία κυμαίνεται από δύο εβδομάδες το λιγότερο μέχρι και ενάμιση μήνα το μέγιστο. Διευκρίνισε δε ότι το ποσό που θα πρέπει κάποιος να καταβάλλει για να λάβει τη θρησκευτική πιστοποίηση κυμαίνεται από 1.300 ευρώ το λιγότερο μέχρι και 3.000 το μέγιστο, ανάλογα με το προϊόν και τις γραμμές παραγωγής της ενδιαφερόμενης επιχείρησης.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι, “υπάρχουν διεθνώς περί τις 160 εταιρίες που προετοιμάζουν τα πάντα μέχρι τον τελικό έλεγχο ενός προϊόντος από μουφτή που χορηγούν θρησκευτική πιστοποίηση. Οι μεν μουσουλμάνοι δεν επιτρέπεται να φάνε χοιρινό και να καταναλώσουν αλκοόλ, ενώ από τους Εβραίους δίδεται σημασία στον τρόπο σφαγής των ζώων”.
Σύμφωνα με τον κ. Βασσάρα, "η απόκτηση θρησκευτικών πιστοποιητικών προσδίδει υπεραξία στα προϊόντα των επιχειρήσεων, τους δίνει τη δυνατότητα επέκτασης των εξαγωγών σε χώρες με κύρια θρησκεία τη θρησκεία στην οποία αναφέρεται το πιστοποιητικό, καθώς και σε χώρες όπου υπάρχουν μεγάλοι πληθυσμοί της θρησκείας που αναφέρει το πιστοποιητικό.
Πέραν αυτών των "χαρακτηριστικών" μπορεί να αποτελέσει και παράγοντα ενίσχυσης του τουρισμού από συγκεκριμένες αγορές. Σύμφωνα με τον σύμβουλο εξαγωγών και πιστοποίησης Kosher, Αθανάσιο Γκόλια, οι επισκέπτες από το Ισραήλ (στην Ελλάδα) ξεπερνούν πλέον τους 400.000 ετησίως και "...όλοι οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλη δυσκολία να τραφούν γιατί δεν υπάρχουν πιστοποιημένα εστιατόρια, προϊόντα κλπ. Υπάρχει μια ζήτηση στην αγορά που όσο βελτιώνουμε την εικόνα μας προς τα έξω ότι είμαστε πιστοποιημένοι με τη θρησκευτική πιστοποίηση, τόσο θα βελτιώνουμε και τη θέση μας στο τουριστικό προϊόν", πρόσθεσε. Τόνισε δε ότι, στη Θεσσαλονίκη δύο ξενοδοχεία "έχουν πιστοποίηση Kosher και έχουν εστιατόρια Kosher".
Αγορές και εμπόριο τροφίμων
Επειδή οι αριθμοί αποτυπώνουν με ακρίβεια τα μεγέθη των αγορών, το εμπόριο τροφίμων Halal αγγίζει σήμερα τα 600 δισ. δολάρια και αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται μεταξύ 2013-2020 με μέσο όρο 3,7%, ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται στην παρουσίαση του κ. Βασσάρα. Το μερίδιο αγοράς των τροφίμων Halal είναι 12% του παγκόσμιου εμπορίου τροφίμων και μεγάλοι λιανέμποροι στην Ευρώπη τοποθετούν προϊόντα Halal στα ράφια τους.
Το μέγεθος της βρετανικής αγοράς Halal υπερβαίνει τα 4 δισ. ευρώ, με 4% του πληθυσμού να είναι μουσουλμάνοι, ενώ το εμπόριο κρέατος Halal στην Αυστραλία αυξήθηκε κατά 70% σε πέντε χρόνια.
Σημαντικό είναι και το μέγεθος της αγοράς τροφίμων Kosher που ανέρχεται σε εννέα δισ. δολάρια, ενώ περίπου 3000 νέα προϊόντα εισάγονται στην αγορά Kosher κάθε χρόνο, επισημαίνεται στην παρουσίαση του κ. Γκόλια.
Η πιστοποίηση Kosher χαρακτηρίζει 400.000 περίπου προϊόντα που παράγονται από 2400 επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, κατάλληλα για την εβραϊκή διατροφή με κανόνες οι οποίοι έχουν τις ρίζες τους στη Βίβλο και στην εβραϊκή παράδοση. Προϋποθέτει μια σειρά από προϋποθέσεις που καλύπτουν την επιλογή των πρώτων υλών, τον συνδυασμό των συστατικών και τον τρόπο παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων.
πηγή: http://www.paseges.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου