Είκοσι και πλέον χρόνια η Ήπειρος ζούσε με το όνειρο της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Δαπανήθηκαν ουκ ολίγα εκατομμύρια για μελέτες, το τρένο όμως δεν σφύριξε ποτέ...
Τα τελευταία επτά χρόνια, στα...όνειρα των Γιαννιωτών προστέθηκε το τραμ. Πληρώθηκαν επίσης αρκετά χρήματα για την ολοκλήρωση των μελετών.
Η υπόθεση σχεδόν είχε ξεχαστεί. Τις τελευταίες ημέρες όμως επανήλθε στο προσκήνιο, ύστερα από σύσκεψη που έγινε στην Αττικό Μετρό και στην οποία εκτός των άλλων πήραν μέρος ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας και ο βουλευτής Σταύρος Καλογιάννης.
Πρόκειται για μία σύσκεψη η οποία δεν προσθέτει κάτι καινούριο σε όσα είναι ήδη γνωστά.
Στη μακροσκελή ανακοίνωση του Δήμου Ιωαννιτών σημειώνεται ότι στόχος είναι η τεκμηρίωση της διεκδίκησης του συγκεκριμένου έργου, ενώ ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας σε δήλωσή του υπογραμμίζει πως «η επιδίωξη η δική μας είναι να προχωρήσουμε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το τραμ να αποτελέσει τμήμα μιας συνολικής παρέμβασης για την πόλη. Όλες τις ενέργειες που θα τεκμηριώνουν καλύτερα την υπόθεση του τραμ, θα την «ωριμάσουν» για να ισχυροποιηθεί και για να είμαστε αποτελεσματικοί. Από την πλευρά μας θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν γι' αυτό».
Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι μόνο να τεκμηριωθεί η διεκδίκηση ή η αναγκαιότητα του έργου καθώς αυτή προκύπτει μέσα από τις μελέτες σκοπιμότητας του έργου.
Το ζητούμενο είναι να εξευρεθούν πόροι οι οποίοι ανέρχονται στα 150 περίπου εκατομμύρια ευρώ.
Προ διετίας, κατά την παρουσίαση της μελέτης που εκπονήθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου, η λύση που είχε συζητηθεί παρομοίαζε με αυτή της αυτοχρηματοδότησης. Η σύσταση δηλαδή εταιρίας, με τη συμμετοχή τοπικών φορέων, ΚΤΕΛ, Αστικού ΚΤΕΛ, ταξί κι άλλων και παράλληλα η άντληση κεφαλαίων από το Jessica.
Για να υλοποιηθεί το έργο, απαιτείται να έχει πλήρη «ωριμότητα», να εκπονηθούν δηλαδή όλες οι μελέτες του σε οριστικό επίπεδο, ιδίως η μελέτη κόστους – οφέλους.
Και φυσικά να εξευρεθούν οι τρόποι άντλησης κεφαλαίων.
Και φυσικά να εξευρεθούν οι τρόποι άντλησης κεφαλαίων.
Αντιλαμβάνεται ο καθένας, ότι σε άλλες εποχές, όταν έρεαν χρήματα από κοινοτικούς κι εθνικούς πόρους, η χρηματοδότηση θα μπορούσε να είναι εύκολη υπόθεση.
Σήμερα όμως για πολλούς η συζήτηση και μόνο αποτελεί πολυτέλεια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου