Σκεφτήκατε ποτέ να αλλάξετε τον κόσμο ή τουλάχιστον ένα μικρό μέρος του; Το προσπαθήσατε ; Ο Stephen Ritz είναι ένας δάσκαλος που κατάφερε να αλλάξει τις ζωές των παιδιών στο Νότιο Μπρονξ στη Νέα Υόρκη αλλά και σε χιλιάδες άλλα σχολεία. Το έκανε αυτό, διδάσκοντας τους να φυτεύουν σπόρους και πώς οι σπόροι αυτοί μετατρέπονται σε υγιεινά τρόφιμα. Και πώς αυτά τα υγιεινά τρόφιμα μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερη υγεία, καλύτερους βαθμούς και ελπίδα για ένα παραγωγικό μέλλον.
Ο Ritz έγινε δάσκαλος πριν από περίπου 30 χρόνια. Αρχικά τοποθετήθηκε σε γυμνάσιο μαθητών κυρίως Λατινοαμερικανών και Αφρο-Αμερικανών, όπου το ποσοστό εγκληματικότητας ήταν υψηλό και το ποσοστό αποφοίτησης ήταν μόλις 17%. Και εκεί, προσπάθησε να συνδεθεί με αυτούς τους φοιτητές, ειδικά εκείνους που φαινόταν πιο δύσκολο να αποφοιτήσουν.
Αρχικά, χρησιμοποίησε διάφορες ανορθόδοξες τακτικές για να το πετύχει. Στη συνέχεια, καθαρά τυχαία,έλαβε ένα πακέτο βολβών λουλουδιών κατά λάθος οι οποίοι νόμιζε ότι ήταν κρεμμύδια. Επειδή φοβήθηκε ότι θα μπορούσαν να γίνουν όπλα σε μια πιθανή φιλονικία στην τάξη, τους έκρυψε πίσω από ένα ψυγείο και τους ξέχασε.
Έξι εβδομάδες αργότερα, είδε ένα κορίτσι να καυγαδίζει με ένα αγόρι. Καθώς η σκηνή εξελίσσονταν, ο Ritz έσπευσε προς το μέρος τους για να τους ηρεμήσει. Τότε είδε ότι το αγόρι να πηγαίνει προς στο καλοριφέρ και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να έχει ένα όπλο εκεί ο. Προς έκπληξη του, το αγόρι ξαφνικά έβγαλε ένα μπουκέτο από κίτρινα λουλούδια και τα έδωσε στην κοπέλα ως προσφορά ειρήνης. Έκπληκτος, ο Ritz παρακολούθησε τι συνέβη στη συνέχεια. Τα αγόρια άρχισαν να δίνουν λουλούδια στα κορίτσια, τα κορίτσια ήθελαν να πάρουν λουλούδια στο σπίτι στις μητέρες τους και η ειρήνη αποκαταστάθηκε.Οι ξεχασμένοι βολβοί ήταν πραγματικά νάρκισσοι και όχι κρεμμύδια τελικά. Η ζέστη πίσω από το ψυγείο τους είχε αναγκάσει να ανθίσουν. Το δραματικό αυτό επεισόδιο επηρέασε τον Ritz. Συνειδητοποίησε ότι εάν υπάρχει δύναμη στα λουλούδια για να σταματήσει ένα καυγά στην τάξη, τότε υπάρχει δύναμη στα φυτά για να μεταμορφώσει τις ζωές των μαθητών. Αρχικά, δεν ήξερε πώς να το κάνει αυτό. Δεν είχε μεγάλο σχέδιο. Στην πραγματικότητα, παραδέχεται εύκολα, δεν είχε κανένα σχέδιο. Αλλά είχε σκοπό, πάθος και ελπίδα.Δημιούργησε
ένα πράσινο πρόγραμμα σπουδών, μια κίνηση που θα άλλαζε τη ζωή του και τη ζωή αμέτρητων άλλων. Δημιούργησε κήπους λαχανικών σε τμήματα του Νότιου Bronx, σε σχολικούς χώρους και στη ταράτσα ενός κτίριου, οργάνωσε την Green Teens και στη συνέχεια ίδρυσε την Green Bronx Machine , έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που επιδιώκει να αποτελέσει κινητήρια δύναμη της αλλαγής της κοινότητας, ενσωματώνοντας πλήρως την εσωτερική κηπουρική λαχανικών και το πράσινο πρόγραμμα σπουδών .Το μοντέλο αυτό χρησιμοποιείται σήμερα σε 5.000 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, το Ντουμπάι και άλλες χώρες.
Οι φοιτητές του Ritz έχουν αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά επιτυχίας τους σε κρατικές εξετάσεις, το πράσινο πρόγραμμα σπουδών έχει βοηθήσει στη δημιουργία 2.200 τοπικών θέσεων εργασίας μεταβάλλοντας τη νοοτροπία για τα τρόφιμα, παρέχοντας ευεξία και μειώνοντας τη παχυσαρκία στο Νότιο Μπρονξ.
Οι προσπάθειές του, οι οποίες έχουν σε μεγάλο βαθμό αυτοχρηματοδοτηθεί, οδήγησαν σε πολλά βραβεία. Μεταξύ αυτών φιναλίστ για το Παγκόσμιο Βραβείο Εκπαιδευτικού και ονομάζεται ένας από τους 50 μεγαλύτερους καθηγητές του NPR.
πηγή: http://www.apenantioxthi.com/
Αρχικά, χρησιμοποίησε διάφορες ανορθόδοξες τακτικές για να το πετύχει. Στη συνέχεια, καθαρά τυχαία,έλαβε ένα πακέτο βολβών λουλουδιών κατά λάθος οι οποίοι νόμιζε ότι ήταν κρεμμύδια. Επειδή φοβήθηκε ότι θα μπορούσαν να γίνουν όπλα σε μια πιθανή φιλονικία στην τάξη, τους έκρυψε πίσω από ένα ψυγείο και τους ξέχασε.
Έξι εβδομάδες αργότερα, είδε ένα κορίτσι να καυγαδίζει με ένα αγόρι. Καθώς η σκηνή εξελίσσονταν, ο Ritz έσπευσε προς το μέρος τους για να τους ηρεμήσει. Τότε είδε ότι το αγόρι να πηγαίνει προς στο καλοριφέρ και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να έχει ένα όπλο εκεί ο. Προς έκπληξη του, το αγόρι ξαφνικά έβγαλε ένα μπουκέτο από κίτρινα λουλούδια και τα έδωσε στην κοπέλα ως προσφορά ειρήνης. Έκπληκτος, ο Ritz παρακολούθησε τι συνέβη στη συνέχεια. Τα αγόρια άρχισαν να δίνουν λουλούδια στα κορίτσια, τα κορίτσια ήθελαν να πάρουν λουλούδια στο σπίτι στις μητέρες τους και η ειρήνη αποκαταστάθηκε.Οι ξεχασμένοι βολβοί ήταν πραγματικά νάρκισσοι και όχι κρεμμύδια τελικά. Η ζέστη πίσω από το ψυγείο τους είχε αναγκάσει να ανθίσουν. Το δραματικό αυτό επεισόδιο επηρέασε τον Ritz. Συνειδητοποίησε ότι εάν υπάρχει δύναμη στα λουλούδια για να σταματήσει ένα καυγά στην τάξη, τότε υπάρχει δύναμη στα φυτά για να μεταμορφώσει τις ζωές των μαθητών. Αρχικά, δεν ήξερε πώς να το κάνει αυτό. Δεν είχε μεγάλο σχέδιο. Στην πραγματικότητα, παραδέχεται εύκολα, δεν είχε κανένα σχέδιο. Αλλά είχε σκοπό, πάθος και ελπίδα.Δημιούργησε
ένα πράσινο πρόγραμμα σπουδών, μια κίνηση που θα άλλαζε τη ζωή του και τη ζωή αμέτρητων άλλων. Δημιούργησε κήπους λαχανικών σε τμήματα του Νότιου Bronx, σε σχολικούς χώρους και στη ταράτσα ενός κτίριου, οργάνωσε την Green Teens και στη συνέχεια ίδρυσε την Green Bronx Machine , έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που επιδιώκει να αποτελέσει κινητήρια δύναμη της αλλαγής της κοινότητας, ενσωματώνοντας πλήρως την εσωτερική κηπουρική λαχανικών και το πράσινο πρόγραμμα σπουδών .Το μοντέλο αυτό χρησιμοποιείται σήμερα σε 5.000 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, το Ντουμπάι και άλλες χώρες.
Οι φοιτητές του Ritz έχουν αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά επιτυχίας τους σε κρατικές εξετάσεις, το πράσινο πρόγραμμα σπουδών έχει βοηθήσει στη δημιουργία 2.200 τοπικών θέσεων εργασίας μεταβάλλοντας τη νοοτροπία για τα τρόφιμα, παρέχοντας ευεξία και μειώνοντας τη παχυσαρκία στο Νότιο Μπρονξ.
Οι προσπάθειές του, οι οποίες έχουν σε μεγάλο βαθμό αυτοχρηματοδοτηθεί, οδήγησαν σε πολλά βραβεία. Μεταξύ αυτών φιναλίστ για το Παγκόσμιο Βραβείο Εκπαιδευτικού και ονομάζεται ένας από τους 50 μεγαλύτερους καθηγητές του NPR.
πηγή: http://www.apenantioxthi.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου