Άγνωστο για ποιο λόγο δεν δόθηκε έμφαση στην τελετή, στην …αναμνηστική πλάκα-επιγραφή που τοποθετήθηκε στην γέφυρα και αναφέρει την χορηγία της ΤΥΡΑΣ. ΑΕ.
Με μια αναμνηστική πλάκα-επιγραφή που τοποθετήθηκε στην κεντρική πεζογέφυρα των Τρικάλων και που …παραδόξως δεν αναδείχθηκε στην σημερινή τελετή εγκαινίων της ανακατασκευής, δόθηκε και επίσημα προς χρήση η πεζογέφυρα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του trikalanews.gr (και όχι το "δελτίο τύπου" του Δήμου Τρικκαίων), o Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, απένειμε τιμητική πλακέτα στους Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη για την χορηγία της ανακατασκευής της γέφυρας.
Μιας γέφυρας που εκτιμάται πως κατασκευάστηκε στα Τρίκαλα στα τέλη του 1888 αρχές 1889 αλλά για την οποία δεν υπάρχει σχετική πλάκα-επιγραφή, με αποτέλεσμα η πλάκα-επιγραφή επί της …ανακατασκευής να προκαλεί ποικίλα σχόλια…
Ο κ. Παπαστεργίου, αφού αναφέρθηκε στο ιστορικό της χορηγίας, επισήμανε πως «επιδιώξαμε την κεντρική πεζογέφυρα επειδή …ενώνει και σε μια δύσκολη εποχή σηματοδοτεί μια γέφυρα ως σημείο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας», και αφού χαρακτήρισε «εξαιρετικό» το αποτέλεσμα της ανακατασκευής, ευχήθηκε να βρεθούν και άλλοι χορηγοί «που θα μιμηθούν την ΤΥΡΑΣ Α.Ε.», ενώ τόνισε πως «η γέφυρα θα αποκτήσει φωτισμό μοναδικό για γέφυρα της χώρας».
Ο Μιχάλης Σαράντης ανέφερε πως η χορηγία ήταν στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ΤΥΡΑΣ Α.Ε. και χορηγία «αγάπης προς την πόλη που την αποδεικνύουμε με το να επιμένουμε να δραστηριοποιούμαστε εδώ και όχι στα μεγάλα αστικά κέντρα», προαναγγέλλοντας ότι «δεν θα σταματήσουν οι χορηγίες μας προς την πόλη»…
Ο Δημήτρης Σαράντης τόνισε «αγαπάμε την πόλη και θα βοηθάμε», ευχαρίστησε τους …Βλάχους στην καταγωγή τεχνίτες που ασχολήθηκαν με το έργο της ανακατασκευής της πεζογέφυρας την οποία χαρακτήρισε «στολίδι» και «μέτρο σύγκρισης για άλλες κατασκευές». Αφού ξεδίπλωσε παιδικές του μνήμες όπως την …σύγκρουση του τρικύκλου που κουβαλούσε τυροκομικά προϊόντα με ηλικιωμένο ποδηλάτη», έκανε την πρόταση –έκπληξη καλώντας την Δημοτική Αρχή να …αναθεωρήσει τον χαρακτήρα του πεζοδρόμου της Ασκληπιού.
«Η Ασκληπιού έγινε πεζόδρομος το 1985 την εποχή που αρχίσαμε να τρώμε τα …έτοιμα και φτιάξαμε την Ασκληπιού για …κατσιό για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής αυτών που είχαν εύκολα εισοδήματα και αυτών με εισοδήματα από …δανεικά. Ήρθε η ώρα η Ασκληπιού να ευνοήσει την παραγωγή πλούτου με μετατροπή σε εμπορικός δρόμος και όχι την …κατανάλωση πλούτου που έτσι και αλλιώς θα μειώνεται κάθε χρόνο»…
Στην εκδήλωση όπου …παρέλασε και το … «γκαβό» λεωφορείο αλλά και …ποδηλάτες που δεν μπόρεσαν να την διασχίσουν λόγω της τελετής, προσφέρονταν προϊόντα του ομίλου ΤΥΡΑΣ στους παριστάμενους, καθώς και σε όσους βρέθηκαν στο κέντρο της πόλης.
Με μια αναμνηστική πλάκα-επιγραφή που τοποθετήθηκε στην κεντρική πεζογέφυρα των Τρικάλων και που …παραδόξως δεν αναδείχθηκε στην σημερινή τελετή εγκαινίων της ανακατασκευής, δόθηκε και επίσημα προς χρήση η πεζογέφυρα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του trikalanews.gr (και όχι το "δελτίο τύπου" του Δήμου Τρικκαίων), o Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, απένειμε τιμητική πλακέτα στους Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη για την χορηγία της ανακατασκευής της γέφυρας.
Μιας γέφυρας που εκτιμάται πως κατασκευάστηκε στα Τρίκαλα στα τέλη του 1888 αρχές 1889 αλλά για την οποία δεν υπάρχει σχετική πλάκα-επιγραφή, με αποτέλεσμα η πλάκα-επιγραφή επί της …ανακατασκευής να προκαλεί ποικίλα σχόλια…
Ο κ. Παπαστεργίου, αφού αναφέρθηκε στο ιστορικό της χορηγίας, επισήμανε πως «επιδιώξαμε την κεντρική πεζογέφυρα επειδή …ενώνει και σε μια δύσκολη εποχή σηματοδοτεί μια γέφυρα ως σημείο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας», και αφού χαρακτήρισε «εξαιρετικό» το αποτέλεσμα της ανακατασκευής, ευχήθηκε να βρεθούν και άλλοι χορηγοί «που θα μιμηθούν την ΤΥΡΑΣ Α.Ε.», ενώ τόνισε πως «η γέφυρα θα αποκτήσει φωτισμό μοναδικό για γέφυρα της χώρας».
Ο Μιχάλης Σαράντης ανέφερε πως η χορηγία ήταν στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ΤΥΡΑΣ Α.Ε. και χορηγία «αγάπης προς την πόλη που την αποδεικνύουμε με το να επιμένουμε να δραστηριοποιούμαστε εδώ και όχι στα μεγάλα αστικά κέντρα», προαναγγέλλοντας ότι «δεν θα σταματήσουν οι χορηγίες μας προς την πόλη»…
Ο Δημήτρης Σαράντης τόνισε «αγαπάμε την πόλη και θα βοηθάμε», ευχαρίστησε τους …Βλάχους στην καταγωγή τεχνίτες που ασχολήθηκαν με το έργο της ανακατασκευής της πεζογέφυρας την οποία χαρακτήρισε «στολίδι» και «μέτρο σύγκρισης για άλλες κατασκευές». Αφού ξεδίπλωσε παιδικές του μνήμες όπως την …σύγκρουση του τρικύκλου που κουβαλούσε τυροκομικά προϊόντα με ηλικιωμένο ποδηλάτη», έκανε την πρόταση –έκπληξη καλώντας την Δημοτική Αρχή να …αναθεωρήσει τον χαρακτήρα του πεζοδρόμου της Ασκληπιού.
«Η Ασκληπιού έγινε πεζόδρομος το 1985 την εποχή που αρχίσαμε να τρώμε τα …έτοιμα και φτιάξαμε την Ασκληπιού για …κατσιό για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής αυτών που είχαν εύκολα εισοδήματα και αυτών με εισοδήματα από …δανεικά. Ήρθε η ώρα η Ασκληπιού να ευνοήσει την παραγωγή πλούτου με μετατροπή σε εμπορικός δρόμος και όχι την …κατανάλωση πλούτου που έτσι και αλλιώς θα μειώνεται κάθε χρόνο»…
Στην εκδήλωση όπου …παρέλασε και το … «γκαβό» λεωφορείο αλλά και …ποδηλάτες που δεν μπόρεσαν να την διασχίσουν λόγω της τελετής, προσφέρονταν προϊόντα του ομίλου ΤΥΡΑΣ στους παριστάμενους, καθώς και σε όσους βρέθηκαν στο κέντρο της πόλης.
Η κεντρική πεζογέφυρα των Τρικάλων έχει ιστορία τουλάχιστον 128 ετών
Τα νεότερα στοιχεία που προσκόμισε στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικάλων Μιχάλη Μπάρδα, η Ιστορικός Μαρούλα Κλιάφα, καταδεικνύουν ότι η γέφυρα κατά πάσα πιθανότητα ολοκληρώθηκε τελικά στα τέλη του 1888, ίσως στις αρχές του 1889.
Ο μεταλλικός σκελετός της κατασκευάστηκε σε εργοστάσιο της Γαλλίας, και τοποθετήθηκε - συναρμολογήθηκε, επί τόπου, εξ ολοκλήρου από ειδικευμένους Γάλλους τεχνικούς.
Παρέμενε αμαξιτός για πάρα πολλά χρόνια, με την άσφαλτο να αντικαθιστά τα πρώτα υλικά που τοποθετήθηκαν στο οδόστρωμα. Μέχρι το 1996 παρέμενε προσβάσιμος από οχήματα. Είχε γλιτώσει μάλιστα μια φορά από την καταστροφή όταν το 1941 οι υποχωρούντες Βρετανοί επεχείρησαν να την ανατινάξουν, όπως έκαναν με τη διπλανή γέφυρα Μαρούγγαινας. Απέτυχαν, αν και προς το παρόν δεν διαθέτουμε πλήρη στοιχεία για το τι ακριβώς συνέβη.
Πάντως το 1995, το υπουργείο Πολιτισμού κηρύττει τη γέφυρα ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης. Στο αιτιολογικό αναφερόταν ότι είναι «αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μεταλλικής γέφυρας του τέλους του περασμένου αιώνα, απαραίτητο για τη μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξης της Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής».
Το 1997 έγινε η πεζοδρόμηση της κεντρικής γέφυρας όπως προέβλεπε η κυκλοφοριακή μελέτη, του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του 1985. Η γέφυρα λειτουργούσε ως συνδετικός κρίκος που ένωνε την παλαιά με την νέα πόλη. Έτσι, καθημερινά δεχόταν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας οχημάτων της πόλης άρα και μεγάλο φορτίο διερχόμενων τροχοφόρων.
Κατά την πεζοδρόμηση της γέφυρας έγιναν εργασίες ελάφρυνσης του στατικού φορέα από το πλεονάζον βάρος της ασφαλτόστρωσης και των πεζοδρομίων προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η καταπόνηση του μνημείου. Από τότε και μέχρι σήμερα, η γέφυρα λειτουργεί ως πεζογέφυρα χωρίς να έχει παρουσιαστεί πρόβλημα στον στατικό της φορέα.
Ο μεταλλικός σκελετός της κατασκευάστηκε σε εργοστάσιο της Γαλλίας, και τοποθετήθηκε - συναρμολογήθηκε, επί τόπου, εξ ολοκλήρου από ειδικευμένους Γάλλους τεχνικούς.
Παρέμενε αμαξιτός για πάρα πολλά χρόνια, με την άσφαλτο να αντικαθιστά τα πρώτα υλικά που τοποθετήθηκαν στο οδόστρωμα. Μέχρι το 1996 παρέμενε προσβάσιμος από οχήματα. Είχε γλιτώσει μάλιστα μια φορά από την καταστροφή όταν το 1941 οι υποχωρούντες Βρετανοί επεχείρησαν να την ανατινάξουν, όπως έκαναν με τη διπλανή γέφυρα Μαρούγγαινας. Απέτυχαν, αν και προς το παρόν δεν διαθέτουμε πλήρη στοιχεία για το τι ακριβώς συνέβη.
Πάντως το 1995, το υπουργείο Πολιτισμού κηρύττει τη γέφυρα ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης. Στο αιτιολογικό αναφερόταν ότι είναι «αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μεταλλικής γέφυρας του τέλους του περασμένου αιώνα, απαραίτητο για τη μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξης της Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής».
Το 1997 έγινε η πεζοδρόμηση της κεντρικής γέφυρας όπως προέβλεπε η κυκλοφοριακή μελέτη, του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του 1985. Η γέφυρα λειτουργούσε ως συνδετικός κρίκος που ένωνε την παλαιά με την νέα πόλη. Έτσι, καθημερινά δεχόταν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας οχημάτων της πόλης άρα και μεγάλο φορτίο διερχόμενων τροχοφόρων.
Κατά την πεζοδρόμηση της γέφυρας έγιναν εργασίες ελάφρυνσης του στατικού φορέα από το πλεονάζον βάρος της ασφαλτόστρωσης και των πεζοδρομίων προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η καταπόνηση του μνημείου. Από τότε και μέχρι σήμερα, η γέφυρα λειτουργεί ως πεζογέφυρα χωρίς να έχει παρουσιαστεί πρόβλημα στον στατικό της φορέα.
Δυστυχώς, το δάπεδο υπέστη μεγάλη φθορά μετά τον παγετό του έτους 2001 υπέστη.
Μετά τη δωρεά των αδελφών Σαράντη, οι εργασίες έγιναν σε συνολική επιφάνεια 415 μ2 και αφορούσαν επίσης σε συντήρηση των κιγκλιδωμάτων.
Η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, ενέκρινε την μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τρικκαίων για την ανακατασκευή με όρο να αρθεί η προγενέστερη επέμβαση στο μνημείο και να καλυφθούν οι 2 οπές στην πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος, προκειμένου να επανέλθει το μνημείο στην αρχική του μορφή. Αναμένεται να καθαριστούν από τα γκράφιτι οι τοίχοι των βάθρων που στηρίζουν τα κιγκλιδώματα και θα γίνει επάλειψη με αντιγραφιστικά υδρόφοβα υλικά, διαφανή, μόνιμης προστασίας, μετά την κατάλληλη προετοιμασία της επιφάνειας εφαρμογής.
πηγή: http://www.trikalanews.gr/
Μετά τη δωρεά των αδελφών Σαράντη, οι εργασίες έγιναν σε συνολική επιφάνεια 415 μ2 και αφορούσαν επίσης σε συντήρηση των κιγκλιδωμάτων.
Η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, ενέκρινε την μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Τρικκαίων για την ανακατασκευή με όρο να αρθεί η προγενέστερη επέμβαση στο μνημείο και να καλυφθούν οι 2 οπές στην πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος, προκειμένου να επανέλθει το μνημείο στην αρχική του μορφή. Αναμένεται να καθαριστούν από τα γκράφιτι οι τοίχοι των βάθρων που στηρίζουν τα κιγκλιδώματα και θα γίνει επάλειψη με αντιγραφιστικά υδρόφοβα υλικά, διαφανή, μόνιμης προστασίας, μετά την κατάλληλη προετοιμασία της επιφάνειας εφαρμογής.
πηγή: http://www.trikalanews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου