Τρίτη 15 Μαΐου 2012

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων




Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων
 
 
 
 
Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς η περιβαλλοντική ομάδα της Γ’ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων εκπόνησε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Ακολουθώντας τους Δρόμους του Νερού» με την καθοδήγηση...
και επίβλεψη των καθηγητών Ευαγγελία Σύρρου, Νικολέττα Σούλα και Χρήστο Κωστάκη.
Στα πλαίσια των εκδηλώσεων λήξης της σχολικής χρονιάς το πρόγραμμα παρουσιάζεται την Τετάρτη 16 Μαΐου στη νεόδμητη αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου.
Στόχος του προγράμματος ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το νερό, να μελετήσουν και να χαρούν το φυσικό οικοσύστημα του ποταμού, να κατανοήσουν τη σχέση του υδάτινου στοιχείου με την πολιτισμική, κοινωνική και οικονομική εξέλιξη μιας περιοχής, να παρατηρήσουν, να αναγνωρίσουν και να αξιολογήσουν την ανθρώπινη παρέμβαση και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της αειφορικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων για ένα βιώσιμο μέλλον.
Εκτιμούμε ότι οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Οι μαθητές κατανόησαν τις έννοιες : οικοσύστημα, δομή και λειτουργία υδατικών οικοσυστημάτων, βιοποικιλότητα, οικολογική ισορροπία, διαχείριση περιβάλλοντος και πάνω απ’ όλα ευαισθητοποιήθηκαν στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης κώδικα περιβαλλοντικής συμπεριφοράς .
Στην επίτευξη των στόχων συνετέλεσε τα μέγιστα το έργο των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τα οποία επισκέφθηκε η ομάδα μας. Αρχικά υλοποίησε 2ήμερο πρόγραμμα στο ΚΠΕ Αράχθου με τίτλο «Περπατώντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος» στο οποίο έχει αναφερθεί λεπτομερώς σε προηγούμενη δημοσίευση με άρθρο της η μαθήτρια Στέλλα Τύμπα.
Αργότερα και σε συνεργασία με τo Γυμνάσιo Μεγαλοχωρίου επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κισσάβου-Ελασσόνας καθώς και το ΚΠΕ Τρικκαίων – Περτουλίου.


Κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ Τρικκαίων –Περτουλίου οι μαθητές πραγματοποίησαν τo πρόγραμμα «Ληθαίος, το ποτάμι της πόλης μας» ενώ στο ΚΠΕ Ελασσόνας παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Υδάτινη Ενέργεια, Νεροτριβές, Νερόμυλοι» .
Μέσα από ειδικά διαμορφωμένες δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, διερευνητικές, επίλυσης προβλήματος, συλλογής δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων που υλοποιήθηκαν κατά ομάδες μαθητών τόσο στο πεδίο όσο και στις εγκαταστάσεις του Κέντρων και με τη χρήση του κατάλληλου εποπτικού υλικού και ειδικών φύλλων εργασίας, οι μαθητές διεύρυναν το γνωστικό τους ορίζοντα με ευχάριστο τρόπο. Εξερεύνησαν την τοπική χλωρίδα και πανίδα, έκαναν μετρήσεις στο νερό με ειδικά εργαλεία, όπως θερμόμετρα ή Ph μετρα. Κατέγραψαν τα αποτελέσματα σε φύλλα εργασίας και επεξεργάστηκαν τα στοιχεία για να βγάλουν συμπεράσματα ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού. Στην Ελασσόνα είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας καθώς και μία λίμνη και μία νεροτριβή – δριστέλλα όπου έμαθαν τη λειτουργία αυτού του οικολογικού «πλυντηρίου». Συζήτησαν σχετικά με τη ρύπανση και τη μόλυνση των νερών, καθώς και τη μείωση των νερών στη Θεσσαλία.
Παράλληλα, συμμετείχαν εθελοντικά στην εγκατάσταση συστήματος αυτόματου ποτίσματος στην αυλή του Σχολείου μας που έγινε με πρωτοβουλία του Διευθυντή κ. Βασίλειου
Παπακώστα.
 
 
Η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός
Ευαγγελία Σύρρου
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου